مجله سیم کارت

تست دو پرچمدار ایفون و سامسونگ

0 68

تست دو پرچمدار ایفون و سامسونگ

همانطور که می دانید اخبار متعددی درباره گوشی های هوشمند کمپانی های مختلف مطرح شده است .اخیرا دو کمپانی بزرگ کره ای و آمریکایی سامسونگ و اپل از پرچمداران خود رونمائی کردند.هر دو کمپانی ادعا دارند که گوشی هایشان  منحصربفرد بوده و از نظر مقاومت در مرحله خیلی بالایی واقع شده است."اپل" در مراسم رونمائی مدعی شده بود که این کمپانی در ساخت ایفون 11 پرو از سرسخت ترین شیشه ها استفاده کرده است.

در همین راستا تست مقاومت بر روی گوشی های "ایفون 11 پرو" و همچنین گلکسی نوت 10 پلاس انجام شد.بنابر ادعای هر دوکمپانی نتایج تست مقاومت هر دو کمپانی به قرار زیر بودند:

در طی آزمایشی هر دو گوشی ایفون 11 پرو و گلکسی نوت 10 پلاس از ارتفاع یکسان و از پشت به سمت پایین پرتاب شدند که در طی این مسئله شیشه هر دو گوشی در بخش پشتی  شکسته شد. و هر دو گوشی دچار شکستگی شدیدی شدند.حال نکته ای که وجود داشت این بود که در تست اول انجام شده ،میزان آسیب‌دیدگی گوشی "سامسونگ" نسبت به  گوشی "ایفون" به مراتب کمتر بود.

در تست بعدی هر دو گوشی از بغل به سمت پایین پرتاب شدند که در این آزمایش گوشی ایفون بدلیل جنس استیل بکار رفته در نواره های کناری نسبت به نماینده سامسونگ که از فریم آلومینیومی تشکیل شده بود به مراتب بسیار کمتر بود.بنابراین مقاومت اپل در تست دوم بسیار موفقتر از سامسونگ بود.

در تست سوم که آخرین تست بود هر دو گوشی از روی صفحه به پایین پرتاب شدند که دراین مرحله نیز گوشی های سامسونگ موفقتر از اپل عمل کرد.بسیاری علت آن را پایین تر بودن  وزن سامسونگ می دانستند.وزن ایفون 11 پرو مکس حدودا 226 و "گلکسی نوت 10 پلاس" هم حدودا 196 گرم قلمداد شد.

در واقع با توجه به نتایج منتشر شده می توان مقاومت سامسونگ را به مراتب بیشتر از اپل دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.