مجله سیم کارت

تشخیص چهره توسط گوگل به ازای کارت هدیه 5 دلاری

0 21

تشخیص چهره توسط گوگل به ازای کارت هدیه 5 دلاری

در مقاله قبل مطلع شدیم که "گوگل" قرار است بزودی از گوشی های "پیکسل4"و "پیکسل4ال ایکس" خود رونمائی کند.در ادامه ی همین خبر جدیدا منابع معتبری ادعا کردند که این کمپانی قصد دارد بر روی این مدل از گوشی های خود  برای اولین بار از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده نماید.

بر همین اساس و طبق گزارش ZDNET، مطلع شدیم که کارمندان گوگل در خیابانها شروع به جمع آوری اطلاعات چهره ی افراد کردند و جالبتر از همه این که این افراد به ازای این کار به افرادی که در این طرح با آنها مشارکت می کنند کارت هدیه 5 دلاری هدیه می دهند.این افراد با این کارت هدیه می توانند از فروشگاه های استارباکس و آمازون خرید نمایند.

این خبرگزاری خود به شخصه شاهد این ماجرا بوده و توضیحاتی نیز از کارمند گوگل در این باره کسب کرده است.او مدعی است که کارمند گوگل ار افراد درخواست می کرد از زوایای مختلف خود با گوشی (گوشی مربوط به کارمند گوگل بود)عکس گرفته و در اختیار فرد قراردهند و به ازای صرف زمان گوگل کارت هدیه ای در اختیار آنها قرار می داد.

در واقع این جمع آوری اطلاعات برای توسعه‌ی قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی، برای گشودن قفل تلفن همراه کاربرد فراوانی دارد.

این کاربه عنوان یک طرح بزرگ برای گوگل تلقی می شوذد که نیاز به زمان و دقت و نیروی کار فراوان دارد به همین منظور گوگل افراد مختلفی را برای اجرایی شدن این طرح به نقاط مختلف فرستاده و در حال جمع آوری اطلاعات آنها می باشد.

ناگفته نماند تاکنون اخبار و شایعات بی اساسی درباره این گوشی ها منتشر شده بود که همگی از توسعه ی این قابلیت برای استفاده بر روی مدلهای بعدی گوشی های گوگل خبر می دادند، اما با توجه به تصاویر مشخص شده از این گوشی نشان از این دارد که دو دوربین و همچنین حسگرهایی در حاشیه بالایی گوشی خبر از اجرایی شدن این طرح بر روی مدلهای جدید گوشی های پیکسل4 و پیکسل 4ال ایکس می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.