مجله سیم کارت

تعداد دوربین ها در گوشی های هوشمند

0 88

در دنیای امروز که انسان ها و افراد وابستگی شدیدی به گوشی های همراه پیدا کرده اند . تقریبا تمام اوقات خود را در گوشی های همراه پر می کنند . گوشی های همراه هوشمند تر شدند و روز به روز این هوشمندی بیشتر می شود . افراد گوشی های جدید تمایلشان به سمت گوشی های جدید تر و هوشمند تر بیشتر می شود . ما در این مقاله می خواهیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم . تعداد دوربین های موجود در گوشی ها در کیفیت تصاویر ثبتی تاثیر دارد یا خیر ؟
این روز ها گوشی هایی که توسط کمپانی های مختلف ارائه می شود معمولا دارای چندین دوربین است . در دنیای امروز دوربین گوشی های هوشمند به چهار و یا حتی در بعضی موارد به 5 دوربین هم رسیده است .

تعداد دوربین ها در گوشی های هوشمند

گوشی هواوی P20 پرو با دوربین سه‌ گانه عرضه شد . اولین گوشی دارای این مشخصه محسوب می‌ شود . اما این ال ‌جی V40 بود . از ترکیب دوربین‌ های  اصلی ، تله ‌فوتو و اولترا واید استفاده کرد . چنین کاری به مبنای ماژول دوربین بسیاری از گوشی‌ ها تبدیل شد . به نظر می‌ رسد انواع سازندگان از “هواوی” و سامسونگ گرفته تا “شیائومی” و وان‌ پلاس مشغول سرمایه‌ گذاری برای افزایش بیش از پیش تعداد دوربین گوشی های خود هستند . اما بار دیگر باید تاکید کنیم که افزایش تعداد دوربین های گوشی لزوما به معنای بهبود کیفیت عکس نیست . تولید کنندگان قطعا این موضوع را می ‌دانند .

دوربین‌ های ماکرو و سنسور های تشخیص عمق از جمله رایج ‌ترین دوربین‌ های اضافی هستند . احتمالا می ‌دانید این دوربین‌ ها تقریبا هیچ تأثیر قابل توجهی در بهبود کیفیت عکس‌ ها ندارند . در واقع مهم‌ ترین عامل مؤثر بر کیفیت تصویر ، سخت ‌افزار دوربین اصلی و نرم‌ افزار مربوط به پردازش تصاویر ثبتی است . سنسور دوربین اصلی ، لرزش گیر اپتیکال و نرم‌ افزار بهتر ، تأثیر زیادی بر کیفیت کلی تصاویر ثبتی دارند . یکی از محبوب ‌ترین گزینه‌ ها برای دوربین‌ های چند گانه ، دوربین اولترا واید است . زاویه دید را عریض‌ تر و گسترده‌ تر می ‌کند . چنین دوربینی برای عکاسی از ساختمان ‌ها ، مناظر ، عکس‌ های گروهی و موقعیت‌ هایی که می‌ خواهید بخش وسیعی را در یک عکس قرار دهید ، ایده ال به حساب می ‌آید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.