مجله سیم کارت

تعویض سیم کارت سوخته همراه اول

0 2,625

مشترکینی که سیم کارت آن ها معیوب است ، اپراتور همراه اول امکان این را برای مشترکین فراهم کرده است . این افراد با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی تقاضای تعویض سیم کارت سوخته نمایند . سیم کارت خود را تعویض و سیم کارت جدید خود را دریافت کنند . همراه اول اپراتور برتر در کشور است . خرید و فروش اقساطی سیم کارت همراه اول 0912 یک از بهترین خدمات توسط این اپراتور است . این اپراتور همیشه در راستای خدمات بهتر به مشترکین خود در تلاش است . همراه اول حتی برای مشترکینی که سیم کارت همراه اول قدیمی شان است . نیز اعلام کرده است که می توانند سیم کارت خود را بدون پرداخت هیچ هزینه ای تعویض نمایند . این موضوع در حالی است که در سطح شهرهای مختلف کشور هزینه‌ های بالایی به بهانه تعویض “سیم‌ کارت همراه اول” از مشترکان اخذ می ‌شود .

این در حالی است که هزینه‌ برای تعویض سیم کارت توسط همراه اول به مراتب کم تر از این عدد ها است در حالی که اپراتور های تلفن همراه تأکید دارند .

برای تعویض سیم‌ کارت نیاز به پرداخت هزینه‌ های این چنینی نیست و هزینه های مربوط به این موضوع کاملا مشخص است . مسئولان شرکت ارتباطات سیار با تاکید بر این‌ که دریافت هزینه‌ ای بالا تر از این رقم از سوی واحد‌ های فعال در بازار خلاف قانون است . از شهروندان خواست در صورتی که با چنین افرادی مواجه شدند موضوع را به همراه اول اطلاع دهند . در این مقاله می خواهیم به تعویض سیم کارت همراه اول ( MCI ) بپردازیم و شرایط اعلامی از سوی این اپراتور را بررسی کنیم .

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تعویض سیم کارت همراه اول :

حضور مالک سیم کارت همراه اول و یا وکیل قانونی او الزامی است
تکمیل و امضای فرم درخواست
ارائه اصل کارت ملی و تصویر کارت ملی
ارائه اصل وکالت نامه و تصویر آن در صورت مراجعات وکیل قانونی
در صورتی که سیم کارت همراه اول دائمی باشد . ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر نیز نیاز است و توسط مشترک باید پرداخت و ارائه شود .

سیم کارت همراه اول اعتباری

مشترکین و کاربران سیم کارت همراه اول اعتباری می توانند با ارائه اصل و تصویر کارت ملی خود و برگه مشخصه سیم کارت ، نسبت به تعویض سیم کارت سوخته خود در یکی از دفاتر خدمات ارتباطی اقدام نمایند . هزینه تعویض “سیم کارت همراه اول اعتباری” از اعتبار مشترک کسر می گردد . تعویض سیم کارت در ساعات غیر اداری و روز های تعطیل در یکی از مراکز تلفن ثابت ( سلمان فارسی ، شیخ فضل اله ، نبوت ، مالک اشتر ، هجرت ) و امور مشترکین مرکز قدس ( در  تهران ) ادارات مشترکین ( سایر استان ها ) قابل انجام است . در صورتی که مشترک رمز  PIN )Personal Identity Number ) خود را اشتباه وارد نماید . پس از 3 بار تکرار ، سیم کارت قفل و برای فعال سازی مجدد نیاز به وارد نمودن کد 8 رقمی PUK ( Personal Unbloking Key ) می باشد .

درصورتی که کد puk ، 3 مرتبه به اشتباه وارد شود سیم کارت سوخته و غیر قابل استفاده خواهد شد . کد PUK ، درج روی بدنه سیم کارت کد محرمانه سیم کارت بوده و قابل تغییر نمی باشد . در صورت مفقود شدن به مالک و استفاده کنندگان سیم کارت با ارائه کارت ملی و برگه مشخصات سیم کارت با مراجعه به مراکز تلفن ثابت ( تهران ) و مراکز تلفن استان ها ( سایر استان ها ) قابل ارائه می باشد . شما هم چنین می توانید به راحتی برای دریافت سیم کارت نسل چهارم ( USIM ) ، به فروشگاه های زنجیره ای همراه اول مراجعه کنید . یا دفاتر خدمات ارتباطی و هم چنین مراکز تلفن ثابت مراجعه نموده و سیم کارت یو سیم خود را دریافت نمائید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.