مجله سیم کارت

تلاش اپل برای مجهز کردن مدل 2019 آیفون XR به دوربین دوگانه

0 100

وقتی سخن از کمپانی بزرگ اپل به میان می آید انتظارها بر اینست که این کمپانی نوآوری خاصی را ارائه دهد. گزارشات حکایت از تلاش اپل برای مجهز کردن مدل 2019 آیفون XR به دوربین دوگانه و کاهش هزینه های نهایی می دهد. و بدین‌ترتیب، برای اولین‌بار امکان ارائه‌ی فناوری تصویربرداری پیشرفته‌ی کوپرتینویی‌ها در محصول رده‌پایین این شرکت نیز فراهم خواهد شد. طبق اطلاعات حاصله از مک اوتاکارا و تامین کننده گان چینی وی ،مبنی بر اینکه ایفونX و ایفونXS هر دو به یک لنز واید و یک لنز تله‌فوتو مجهز شدند . “ایفون” XR جدید نیز به احتمالا خیلی زیاد از دو لنز مشابه این دو مدل بهره خواهد برد. گفتنی است مدل کنونی آیفون XR به یک لنز تکی واید مجهز شده است.

با توجه به گزارش های اخیر مدل جدید  ایفون های پرچم دار “اپل” نیز به نمایشگرهای اولد 5.8 اینچی و 6.5 اینچی و سیستم دوربین سه‌گانه مجهز خواهند شد. و همچنین، لنز سوم احتمالا لنزی سوپرواید است. همچنین مک اوتاکارا اعلام کرده دو لنز از سه لنز یادشده احتمالا به‌شکل قبلی خود استفاده خواهند شد تا بدین‌ترتیب، هزینه‌های نهایی تولید کاهش یابد.

آیفون XR

به دلیل امکان ارائه‌ ی بزرگ‌نمایی اپتیکال دوبرابری به‌جای بزرگ‌نمایی دیجیتال و همچنین امکان ارائه‌ی حالت پرتره در اپلیکیشن دوربین سیستم‌عامل موبایلی ios، اپل از لنزهای تله فوتو دومنظوره استفاده می کرد . که این دو ویژگی باعث می شد لنز مذکور به عنوان لنز اصلی در نظر گرفته می شود . در حالی که لنز واید داده‌های عمق را ثبت می‌کند . تا از آن‌ها برای مجزاکردن سوژه از پس‌زمینه‌ و شبیه‌سازی جلوه بوکه بهره برد؛ درست مانند آنچه در دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر دیده‌ایم.

آیفون XR از الگوریتم های تخصصی به یک اثر پرتره مشابه استفاده می کند . اما دقت تصاویر ثبتی با این دستگاه الزما با تصاویر ثبتی با گوشی‌های هوشمند دیگری چون ایفون XS برابر نیست.

گزارش ها حاکی از آن است که علاوه بر تغییرات در طراحی احتمالا در مدل های جدید ایفون ، استفاده از دکمه بیصدا شبیه به آیپد و همچنین شیشه‌ی سه‌بعدی برای پوشش دوربین بزرگ‌تر این گوشی‌های هوشمند را شاهد باشیم. انتظار می‌رود دوربین دوگانه‌ی مدل بعدی ایفون XR نیز از پوشش شیشه‌ی سه‌بعدی بهره ببرد. علاوه‌براین، احتمال استفاده از نمایشگر 6.1 اینچی از نوع LCD در ایفون XR جدید وجود دارد.

همچنین، این احتمال هم وجود دارد گوشی‌های جدید اپل به‌همراه کابل یواس‌بی سی به لایتنینگ و شارژر 18 واتی یو‌اس‌بی سی به بازار عرضه شوند . ظاهرا درگاه لایتنینگ همچنان به‌عنوان درگاه اصلی در این محصولات استفاده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.