مجله سیم کارت

توضیحات وزارت بهداشت در مورد امواج آنتن‌های تلفن همراه

0 13

به گزارش مهر، دكتر كاظم ندافي اظهارداشت: آنتن‌هاي تلفن همراه بايد به گونه‌اي در سطح شهرها، روستاها و مناطق مختلف نصب شود كه پرتوهاي هريك از آنها، منطقه وسيعي را تحت پوشش قرار دهد به همين دليل اين آنتن‌ها عموما روي پشت‌بام‌ها و يا روي دكل‌هاي بلند نصب مي‌شوند و امواج اين آنتن‌ها در فواصل كم از آنتن، به سطح منازل مسكوني نمي‌رسد

توضيحات وزارت بهداشت در مورد امواج آنتن‌هاي تلفن همراه

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، در مصاحبه با جام جم آنلاين گفت: شدت پرتوهاي منتشر شده از آنتن‌هاي تلفن همراه در مناطق مسكوني و اماكن عمومي بسيار كم است.

به گزارش مهر، دكتر كاظم ندافي اظهارداشت: آنتن‌هاي تلفن همراه بايد به گونه‌اي در سطح شهرها، روستاها و مناطق مختلف نصب شود كه پرتوهاي هريك از آنها، منطقه وسيعي را تحت پوشش قرار دهد به همين دليل اين آنتن‌ها عموما روي پشت‌بام‌ها و يا روي دكل‌هاي بلند نصب مي‌شوند و امواج اين آنتن‌ها در فواصل كم از آنتن، به سطح منازل مسكوني نمي‌رسد.

وي افزود: با فاصله گرفتن از آنتن‌ها به علت پخش شدن موج در فضا، شدت پرتو به سرعت كاهش مي‌يابد به گونه‌اي كه خانه‌ها و مردم در ميدان‌هاي بسيار ضعيف قرار مي‌گيرند.

 رئيس مركز سلامت محيط و كار گفت: پرتوهاي ناشي از نصب آنتن تلفن همراه روي پشت بام منازل، براي ساكنين آن منزل يا همسايه خطرناك نيست و به علت نصب آنتن در ارتفاع بالا، موج‌هاي منتشر شده به خانه‌اي كه آنتن‌ روي آن نصب شده و خانه‌هاي مجاور نمي‌رسد.

 وي تأكيد كرد: شرايط نصب و بهره‌برداري از آنتن‌هاي تلفن همراه در ايران به گونه‌اي است كه در شرايط فعلي بر مبناي اطلاعات تاييد شده توسط مجامع علمي جهاني، مردم مي‌توانند بدون نگراني از اين فناوري سودمند، در برقراري ارتباطات بهره‌مند شوند.

 ندافي ادامه داد: مركز نظام ايمني هسته‌اي و امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژي اتمي به طور مستمر بر عملكرد اپراتورهاي تلفن همراه نظارت دارد تا اطمينان حاصل شود كه همواره شدت ميدان‌هاي الكترومغناطيسي ناشي از نصب آنتن‌هاي فوق، در محل‌هاي كار و زندگي مردم با استانداردهاي مربوطه مطابقت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.