مجله سیم کارت

ثبت سیم کارت های متخلف

0 361

ثبت سیم کارت های متخلف

امروزه تخلفات مختلف از طریق “سیم کارت” و تلفن همراه به وفور قابل مشاهده می باشد . چندی پیش مقامات قضایی در صدد برآمدند تا جلوی اینگونه اتفاقات و تخلفات با ثبت سیم کارت های متخلف گرفته شود . بر همین مبنا به اپراتورهای مختلف مانند همراه اول و ایرانسل ( irancell ) و … برای جمع شدن این گونه تخلفات هشدار دادند . بر همین اساس و همچنین طبق اخبار بیش از 30 هزار تلفن همراه که با روش های متخلفانه ثبت بودند، شناسایی و مسدود شدند. لازم به ذکر است که حجم عمده ای از این تخلفات از طریق سوءاستفاده از «رویه ی مسافری» انجام شدند .

روش استعلام اصالت گوشی همراه

در همین راستا افرادی که قصد خرید تلفن همراه دارند ، می توانند با شماره گیری #7777* استعلام اصالت کرده . در صورت مسافری بودن تلفن همراه ، در خرید خود دقت  بیشتری نمایند تا دچار مشکلات احتمالی نشوند.

البته باید در نظر داشته باشید که ثبت تلفن همراه از طریق رویه ی مسافری، تنها برای مصارف غیرتجاری مجاز می باشد . در صورت بروز هرگونه مشکل و تخلف در مراحل ثبت آن (دستگاه هایی که سیم کارت آن به نام صاحب گذرنامه نباشد) نسبت به مسدود شدن آن اقدام صورت خواهد گرفت. و هر زمان که تخلفی در مراحل ثبت آن احراز شود، مسدود خواهد شد.

باید یادآور شویم که در بسیاری از مواقع اطلاعات هویتی مسافر از طریق متخلفان لو می رود و از این طریق ثبت سیم کارت با مشخصات جعلی مسافری و سپس با استفاده از سیم کارت صادرشده، کد ملی و شماره گذرنامه ی مسافر، اقدام به ثبت تلفن همراه مسافری می کنند.

ثبت سیم کارت های متخلف

شایان ذکر است که در صورتی که برای مسافر سیم کارتی صادر شود . پیامکی با سرشماره CRA.ir برای سایر خطوط وی ارسال می شود و فرد را از این قضیه باخبر می کند . در همین راستا شخص مسافر می تواند با شماره گیری شماره 195 یا با مراجعه به سایت مربوطه ، شکوائیه ای در «سامانه ی ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی » ، جهت پیگیری ثبت نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.