مجله سیم کارت

جزئیات و زمان معرفی اسنپدراگون 865

0 26

جزئیات و زمان معرفی اسنپدراگون 865

"کوالکام" یکی از بزرگترین کمپانی های آمریکایی است که در ساخت سخت افزارهای مختلف ، سابقه ای درخشان و طولانی دارد. قطعات این کمپانی بر روی شرکت های گوشی سازی مختلفی اعمال و اجرا می شوند و تاکنون نیز از رضایت بسیار بالایی برخوردار بودند . در همین راستا و با نزدیک شدن به پایان سال 2019 میلادی ، این کمپانی قصد دارد از جدیدترین تراشه خود رونمائی کند.

کوالکام مدتی است که پردازنده اسنپدراگون855 و اسنپدراگون و 855  پلاس را ارائه نموده است و این تراشه بر روی گوشی های کمپانی های مختلف موفق به کسب رضایتمندی بسیار بالایی شده است. از اینرو این کمپانی بزرگ قصد دارد اینبار تراشه ای قدرتمندتر از اسنپدراگون 855  پلاس را معرفی و عرضه نماید.

به گفته بسیاری از صاحبنظران ، تراشه جدید جانشین اسنپدراگون 855 پلاس می باشد و قرار است با عنوان اسنپدراگون 865 معرفی شود.کوالکام طبق روال هر ساله خود قرار است در اوایل دسامبر امسال و طی کنفرانس سالانه خود ، از محصول جدید خود ( اسنپدراگون 865) رونمائی و به همگان معرفی نماید.

طبق همین اخبار رسیده جزئیاتی از این تراشه در دسترس می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
تراشه فوق الذکر در دول مدل 4G و 5G  عرضه خواهند شد.
این تراشه مبتنی بر فناوری 7 نانومتری EUV شرکت سامسونگ می باشد.
مشخصات دیگر مطرح شده برای این تراشه دارا بودن هسته اصلی Cortex A77 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز می باشد.
لازم به ذکر است که این تراشه علاوه بر سه هسته A77 ، با فرکانس 2.42  گیگاهرتز نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
علاوه بر هسته های ذکر شده کوالکام تصمیم گرفته است تا هسته A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی را نیز برای این تراشه استفاده نماید.
طبق گزارشات رسیده تراشه جدید کوالکام قرار است با رشد 20 درصدی بسیار سریعتر از اسنپدراگون855پلاس عمل نماید.بر همین مبنا عملکرد بهتری نیز نشان خواهد داد که مسلما در خور تحسین می باشد.
تراشه استفاده شده در پردازنده گرافیکی این تراشه  مبتنی برAdreno 650 می باشد.
حافظه رم استفاده شده در این تراشه ها LPDDR5 خواهد بود.

در نهایت لازم به ذکر است که طبق گزارشات و اخبار رسیده کمپانی های سامسونگ ، شیائومی و سونی در صف نیازمندی ها برای این تراشه کوالکام قرار گرفته اند و به احتمال خیلی زیاد این سه کمپانی بعنوان اولین کمپانی های استفاده کننده از این تراشه خاص و منحصر بفرد خواهند بود.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اخبار و تکنولوژی ها روز دنیا با سایت سیم کارت همراه باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.