مجله سیم کارت

حضور موثر هندی ها و چینی ها در بازار فروش موبایل

0 45

حضور فعال هندی ها و چینی ها در بازار فروش موبایل

با توجه به گزارشات از بازار فروش موبایل ، امار بدست آمده از بازارهای جهانی موبایل بسیار عجیب اعلام شد . در واقع گزارشات از فروش بسیار پایین در بعضی از کشورها خبر داد . از این رو رشد پایین و حتی منفی فروش موبایل در بسیاری از کشورها ناشی از رکود پایین گوشی ها می دهد. لازم به ذکر است که این رکود پایین به دلیل تحریم های موجود برای بعضی از کمپانی ها در یکسال گذشته بوده است.در حقیقت با توجه به جنگ تجاری بین امریکا و چین،  این میزان با کاهش فروش بسیار شدیدی مواجه شد .

تحریم اعمال بر “هواوی” از سمت ایالات متحده با چالش های فراوانی همراه بود . موجب شد این کمپانی چینی در بسیاری از کشورها مانند  استرالیا، نیوزلند، کانادا، ژاپن و بریتانیا که هم پیمان امریکا هستند نیز با مشکلات زیادی روبرو شود. امریکا قصد داشت تا بدین واسطه ضربه اساسی به  دومین کمپانی بزرگ تولید گوشی وارد نموده و جلوی رشد سرسام آور این کمپانی را بگیرد. این عمل امریکا نه تنها به هواوی اسیب نزد بلکه موجب فروش پایین گوشی های دیگر کمپانی ها نیز شد.

زیرا با توجه به امار بدست امده، گوشی های چینی در کشور چین به فروش بسیار بالایی دست یافتند. مبحث امنیت یکی از اساسی ترین مباحث در همه عرصه ها مخصوصا، در صنعت گوشی می باشد، که امریکا از این ترفند بر علیه هواوی استفاده نموده و بیشتر کشورها نیز جهت در امان ماندن از این معزل سعی دارند تا از خرید محصولات هواوی سرباز زنند.

حضور موثر هندی ها و چینی ها در بازار فروش موبایل

در واقع طبق موقعیت از بازار جهانی فروش موبایل، می توان بصورت کاملا قاطعانه اعلام نمود که بیشتر مشتریان در سطح جهان، شامل کاربران هندی و چینی می باشند. زیرا  این دو کشور بالاترین جمعیت را به خود اختصاص دادند. از اینرو روند رشد و سودآوری صنعت تولید موبایل همه مرهون رشد بالای خرید و تقاضای گوشی‌های هوشمند توسط مشتریان چینی و هندی بوده است.

 

در انتها لازم به ذکر است که در بحبوحه ی فروش پایین گوشی های موبایل، بعضی از کمپانی ها مانند تکنو، ریل‌می، هواوی، “وان پلاس” و “شیائومی” توانستند به فروش بالایی دست یابند. که البته  عده ای این فروش بالا را بدلیل پایین بودن قیمت ها عنوان کرده اند.ugj

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.