مجله سیم کارت

حضور هواوی در کره شمالی

0 24

حضور هواوی در کره شمالی

انگارفراز و نشیب های هواوی پایانی ندارد.این کمپانی چینی که به اتهام جاسوسی از سمت دولت آمریکا مورد تحریم قرار گرفته بود، در تمام مدت تلاش کرد تا خود را از این اتهام یکجانبه نجات دهد.اما اخیرا واشنگتن پست "هواوی" را به زیرپا گذاشتن تحریم های کره شمالی متهم کرد.

در واقع روزنامه واشنگتن پست اخیرا در خبری اعلام کرده است که هواوی به مدت 8 سال در حال فراهم آوردن زیرساخت های شبکه مخابراتی کره شمالی بوده است.این منبع خبری مدعی است که مدارکی مهم و اساسی در این مورد در دسترس دارد و در صورت نیاز از آنها رونمائی خواهد کرد.

این عمل هواوی  به منزله زیرپا گذاشتن تحریم‌های گسترده  اعمال شده به کره شمالی  می باشد.

ناگفته نماند هواوی این خبر را کذب محض دانسته و ابن اتهام را به هیچ عنوان قبول نمی کند.

وزارت بازرگانی آمریکا نزدیک به سه سال است که سعی دارد رابطه ی بین هواوی و کره شمالی را پیدا کند.اما تاکنون دلیل منطقی برای ادعاهای خود ذکر نکرده است.این کمپانی قرار بود به زودی از لیست سیاه امریکا خارج شود ،اما با مشکلات بوجود آمده و اتهامات جدید باید منتظر اخبار جدید از سمت دولت آمریکا باشیم.

حال سوالات زیادی درباره این اتفاقات مطرح شده است اما اصلی ترین سوال اینست که آیا تمام اتهامات وارده  به کمپانی هواوی صحت دارد؟

هواوی به دفعات متهم به جرم های مختلفی شده است و جالب است که هیج کدام از این اتهامات را قبول نکرده است.و همیشه به دنبال راه حلی برای تکذیب کردن اتهامات وارده به خود بوده است.ولی واقعا هواوی بی گناه است ؟ و یا اگر گناهکار است چرا تاکنون دلایل قاطع  و اساسی در اینباره منتشر نشده است و همه ی این اتهامات در حد حرف باقی مانده است ؟ آیا این امکان وجود دارد که دیگر کمپانی ها و شرکت ها در تلاش هستند تا این غول چینی را از ادامه ی فعالیت بازدارند؟ و یا شاید هواوی با تمام استراتژی و زیرکی تمام ،ردپایی از خود به جا نمی گذارد؟

همه ی این آیاها بعنوان نکته ی مهمی باقی مانده است که هیج خبرگزاری و منبعی اطلاعی دقیقی از آن ندارد.ولی بی شک طولی نمی کشد که تمام این پاسخ ها را خواهیم یافت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.