مجله سیم کارت

حمایت اپراتور ها از تولیدات داخلی

0 38

اپراتور ایرانسل حمایت خود را از تولید گوشی های داخلی اعلام کرده بود و حالا وزیر ارتباطات خبر داد که این حمایت عملی آغاز شده است و شروع آن کلید خورده است . در جلسه ای که در تاریخ 24 شهریور ماه 99 از طریق ویدیو کنفراس برگزار شد ، ایین معرفی بومی سازی اجرا شد . وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مهندس محمد جواد آذری جهرمی نیز در این جلسه حضور داشت اعلام کرد : به اپراتور ها تسهیلات داده می شود در جهت حمایت از گوشی های داخلی و با حمایت اپراتور شروع تولید گوشی های داخلی کلید خورد . آدری جهرمی در ادامه افزود در این شرایط که کرونا باعث شده کلیه آموزش ها مجازی شد و این موضوع نیاز افراد به تبلت ، گوشی همراه ، سیم کارت و مودم را چندین برابر کرده و نیاز به تهیه آن داریم ، باید تولید گوشی های داخلی را شروع کنیم . وزیر ارتباطات در ادامه افزود : از معاون فناوری و نو آوری وزارت ارتباطات درخواست کرد که به اپراتور ها اعتبار 500 میلیاردی اختصاص بدهد تا اپراتور ها هم بتوانند گوشی های تولید شده را به صورت اقساط به مردم بدهند .
وی تأکید کرد : امروز معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گزارش داد که مجموعه صا ایران پس از درخواستی که از وزارت دفاع داشتیم ، برای تولید گوشی داخلی ورود خوبی داشته است و اولین سری از گوشی ‌های تولیدی خود را تحویل "ایرانسل" داده است تا شرایط عرضه به بازار توسط این اپراتور مهیا شود . من تشکر می ‌کنم از وزیر دفاع امیر حاتمی ، امیر شهرام در صا ایران و از آقای دکتر عباسی مدیرعامل ایرانسل که هم از مودم‌ های تولید داخل و هم از گوشی‌ ها حمایت کردند ، تشکر می ‌کنم .
ایرانسل پیش از این ، در دی ماه 1398، تفاهم‌ نامه ‌ای را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ، در راستای حمایت از تولید و توسعه زیست‌ بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل با پست بانک امضا کرده بود . بر اساس این تفاهم ‌نامه که معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ، مدیریت و نظارت اجرای آن را بر عهده دارد ، با تشکیل یک صندوق توسط پست بانک و بانک مرکزی، اعتبار لازم برای خرید قسطی گوشی تلفن همراه ایرانی از طریق اپراتور ها ، برای حمایت از تولید و عرضۀ گوشی تلفن همراه توسط تولید کنندگان ایرانی فراهم شده است .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.