مجله سیم کارت

خرید شرکت عینک سازی North توسط گوگل

0 108

گوگل خبر خرید شرکت کانادایی  North را رسما اعلام کرد . این شرکت عینک های هوشمند  Focals  را اعلام کرد و از بروز رسانی این عینک ها به قابلیت های جدید خبر داد . این شرکت پشتیبانی از کنترل های Spotify را اضافه کرد. کاربران می توانند آهنگ ها را حذف کنند ، عنوان / خواننده آهنگ را ببینند و حجم دستگاه گوش دادن متصل شده خود را از حلقه کنترل همراه با عینک ، به نام حلقه ، تنظیم کنند . این شرکت بزرگ نورت همچنین به روز رسانی‌ هایی را انجام می‌ دهد که مراحل را برای حمل و نقل و هم چنین تاخیر ارائه می ‌کند . کاربران هم چنین می‌ توانند ETA های خود را با مخاطبین به اشتراک بگذارند . تا کنون ، Focals فقط می‌ تواند مسیر های پیاده روی یا توانایی تماس با Uber را فراهم کند . این دستور العمل های رانندگی را فراهم نمی‌ کند ، احتمالا چون Focals خاموش می ‌شود ، زمانی که فکر می‌ کند یک راننده در حال رانندگی است .
در رابطه با خیر اعلام شده از سوی "گوگل" هنوز جزئیات دقیق اعلام نشده است و هیچ کدام از این دو شرکت جزییات چندانی از این معامله را فاش نکرده ‌اند . در بخشی از بیانیه گوگل آمده : در حالی که ما به سرمایه ‌گذاری در زمینه‌ های سخت‌ افزار و محاسبات محیطی ادامه می‌ دهیم ، تخصص فنی کارکنان شرکت North در این رابطه کمک خواهد کرد . هم چنین شرکت North اعلام کرده است که تمرکز خود در زمینه پشتیبانی از نسل اول عینک واقعیت افزوده Focals را کاهش می ‌دهد و دیگر خبری از عرضه نسل دوم این عینک نخواهد بود .
بر اساس گزارش ‌های منتشر شده ، گوگل برای این معامله حدود 180 میلیون دلار پرداخته است . نسل اول عینک واقعیت افزوده Focals با قیمت 999 دلاری روانه‌ ی بازار شد ولی در ادامه علی ‌رغم دریافت تخفیف 400 دلاری ، باز هم فقط تعداد اندکی از آن‌ ها به فروش رفت . گفته می ‌شود این شرکت اخیرا با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌ کرد . به خاطر داشته باشید که شایعات و خبر های زیادی در مورد توسعه عینک ‌ها و هدست‌ های واقعیت افزوده توسط اپل منتشر شده است . به همین خاطر گوگل احتمالا با این خرید می‌ خواهد دانش خود در زمینه‌ ی محصول شکست خورده گوگل گلس به همراه تخصص کارکنان شرکت North را برای ساخت یک محصول رقیب مورد استفاده قرار دهد .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.