مجله سیم کارت

دلایل سوختن سیم کارت ها

0 2,008

سیم کارت ها امروزه از اصلی ترین نیاز های بشر است . دلایل سوختن سیم کارت ها مشکلی هست که شاید برای هر شخصی پیش بیاید . بروز این اتفاق می تواند علت های متفاوی داشته باشد و البته باید اشاره کنیم که مسئولان مخابراتی اعلام کرده اند که امکان ندارد هیچ سیم کارتی بی دلیل بسوزد . دلایل آن نیز هیچ ربطی به این که سیم کارت برای کدام اپراتور همراه اول ( MCI ) ، ایرانسل و … باشد نیز ندارد .

در پی همین موضوع برای افرادی که به هر دلیل سیم کارت شان می سوزد . برای دریافت سیم کارت خود اقدام می کنند هنوز موفق به دریافت جوابی نشده اند . افراد با مراجعه به دفاتر امورد مشترکین و پرداخت هزینه ای می توانند سیم کارت خود را دریافت کنند .
در واقع همان طور که می دانید برای هیچ یک از سیم کارت ها نمی توان عمر مشخصی توصیف کرد . نمی توان گفت فلان “سیم کارت” چند سال عمر دارد ولی خوب عمر مفید آن ها را می توان پنج سال در نظر گرفت . ولی خوب علت های متفاوتی باعث بروز این اتفاق برای سیم کارت و یا از رده خارج شدن سیم کارت باشد . که مقدار مکالمات ، تعداد ارسال پیامک و دریافت پیامک و خاموش روش کردن گوشی می تواند بر عمر سیم کارت ها اثر داشته باشد .

دلایل سوختن سیم کارت ها

علت هایی که باعث بروز آن می شود و می توان به ان ها اشاره کرد : مجاورت سیم کارت و گوشی در مجاورت آب و نفوذ اب به داخل آن است . یکی دیگر از عوامل می تواند گوشی باشد که سیم کارت داخل آن قرار دارد که اگر گوشی از نظر الکترونیکی و یا باتری مشکل داشته باشد می تواند به سیم کارت آسیب وارد کند و باعث نابودی سیم کارت شود .

موارد دیگری نیز هست که می توان در این خصوص به ان ها اشاره کرد : استفاده زیاد از گوشی و بازی کردن با آن می تواند باعث ویروسی شدن گوشی و سیم کارت شود . استفاده از بلوتوث و یا مادون قرمر از مواردی است که در جذب ویروس نقش دارد . هم چنین مکالمات و ارسال پیامک نیز می تواند در عمر مفید سیم کارت نقش داشته باشد .

از کجا بفهمیم که سیم کارت سوخته است؟

معمولا خرابی سیم کارت دارای سه مشخصه است : اول این که خط مورد نظر انتن نمی دهد . دوم این که در حالی که گوشی شما روشن است اگر با شما تماس بگیرند پیغام خاموش بودن تلفن را به شما نمایش می دهد . سوم هم این‌ که بر روی گوشی پیغامی حاکی از وجود نداشتن سیم‌ کارت مشاهده می ‌شود که این پیغام در گوشی ‌های مختلف متفاوت است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.