مجله سیم کارت

راه اندازی سامانه هوشمند معاملات الکترونیک توسط رایتل

0 85

اپراتور "رایتل" از دیگر اپراتور های فعال در ایران سامانه هوشمند معاملات الکترونیک را در کشور راه اندازی کرده است این اپراتور بزرگ مشترکین زیادی دارد و همواره در تلاش است تا بهترین و متنوع ترین خدمات را در اختیار کاربران سیم کارت رایتل قرار دهد . اپراتور رایتل اولین سامانه هوشمند خود را بر پایه فناوری سیم کارت راه اندازی کرده است .
به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی رایتل ، این سامانه هوشمند با نام سمارای به منظور خدمات دولت الکترونیک  NFC توسط شرکت رایتل راه اندازی شده است . که با استفاده از فناوری "سیم کارت"  NFC مجهز به سرویس امضا همراه رایتل برای اولین بار در کشور فضای شفاف رقابتی بین تأمین‌ کنندگان کالا و خدمات و تسهیل و تسریع فرآیند های معاملات الکترونیک از طریق فناوری‌های نوین جایگزین توکن ، فراهم شد .
با ارائه این نوع سیم ‌کارت که به سرویس امضاء همراه (MSS) رایتل مجهز است دو فاکتور مهم امنیت و شفافیت معاملات الکترونیک بر اساس آخرین استاندارد های تجارت الکترونیک جهان یعنی اثبات هویت کاربر و استناد ‌پذیری اسناد دیجیتالی برای همه تامین کنندگان کالا و خدمات استفاده کننده از این سامانه ، فراهم شده است . پیش از این و بر اساس فناوری توکن، همه فعالان فضای معاملات الکترونیکی هم چون اصناف ، تأمین کنند گان کالا و خدمات می ‌بایست با پرداخت هزینه ‌، شناسه گواهی دیجیتال « توکن » فیزیکی مورد تایید مرکز صدور گواهی دیجیتال کشور CA را دریافت می‌ کردند که هم اکنون شرکت خدمات ارتباطی رایتل با ارائه سیم ‌کارت رایگان NFC مجهز به سرویس امضای همراه به تأمین کنندگان ، بدون نیاز به حمل توکن یا کارت هوشمند همه فرآیند های احراز هویت مبادله کنند گان و انکار ناپذیری اطلاعات مبادله را در بالاترین سرعت و بر پایه Mobile Service از طریق تلفن همراه فراهم کرده است . گفتنی ‌است هم اکنون تمامی مناقصه‌ ها و مزایده‌ ها ، ارزیابی کیفی تأمین‌ کنندگان و استعلام‌ های متوسط و جزئی از طریق سمارای انجام و نزدیک به 20 ارزیابی کیفی برگزار شده ‌است . تامین ‌کنندگان با مراجعه به سایت سامانه سمارای می‌ توانند نسبت به ثبت ‌نام و فعال‌ سازی پروفایل خود و درخواست حضور در ارزیابی کیفی و بارگذاری مستندات اقدام تا در فهرست کوتاه شرکت خدمات ارتباطی رایتل ، قرار گیرند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.