مجله سیم کارت

ردیابی گوشی های سرقت شده توسط اپراتور ها

0 260

اپراتور های تلفن همراه در کشور امکانی را فراهم کرده اند تا افراد بتوانند اگر گوشی ان ها به سرقت رفت بتوانند از طریق سیم کارت خود گوشی سرقتی خود را ردیابی کنند . ردیابی گوشی های سرقت شده توسط اپراتور ها یکی از خدمات جدید اپراتور ها است .

راه کار های مهم در مواقع سرقت گوشی

این یکی از راه کار های مهم در مواقع سرقت گوشی محسوب می شود .  البته باید اشاره کنیم که افراد در هنگام خرید گوشی دقت داشته باشند تا بتوانند از طریق فروشگاه هایی اقدام به خرید کنند که دارای پروانه کسب معتبر هستند . فاکتور خرید مهر و امضا به شمار بدهند و در این شرایط با داشتن سریال گوشی که روی کارتن گوشی است بتوانند از سرویس ردیابی گوشی استفاده کنند .

افرادی که “سیم کارت همراه اول دائمی” و سیم کارت همراه اول اعتباری دارند باید دقت کنند که قبل از به سرقت رفتن گوشی خود باید یک سری اقدامات را انجام دهند . پین کد یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد .

ولی خوب مشترکین سیم کارت همراه اول دائمی و “سیم کارت همراه اول اعتباری” به علت این که بعد از هر خاموش و روشن کردن گوشی باید پین کد بزنند . این برایشان مشکل است معمولا پین کد را غیر فعال می کنند .

ردیابی گوشی های سرقت شده توسط همراه اول

مشترکین سیم کارت های همراه اول همان طور که اشاره کردیم از طریق سریال گوشی نیز می توانند سرویس ردیابی گوشی خود را فعال کنند . افراد با شماره گیری کد دستوری # سریال گوشی * 2141 * 10 * می توانند سرویس ردیابی گوشی خود را فعال کنند . توجه کنند این کد فقط باید با یکی از سیم کارت های همراه اول شماره گیری شود . این سرویس تا 10 روز به دنبال ردی از گوشی سرقتی می گردد . نتیجه این ردیابی از طریق پیامک به مشترک اطلاع رسانی می شود تا پیگیری کنند . کد غیر فعال سازی این سرویس # 2140 * 10 * می ‌باشد . در صورتی که به راهنمایی بیشتری در این باره نیاز دارید کد # 2143 * 10 * را شماره گیری کنید .

ردیابی گوشی های سرقت شده توسط ایرانسل

اپراتور ایرانسل ( irancell ) نیز یکی دیگر از اپراتور هایی است که به فکر راه کاری برای ردیابی گوشی و یا مودم های ایرانسل مسروقه است . برای تسهیل در انجام این فرآیند سامانه پیامکی را راه اندازی کرده است . افراد در صورتی که گوشی خود را گم می کنند . یا گوشی آن ها به سرقت رفت و داخل آن گوشی سیم کارت ایرانسل باشد . می توانند با مرکز پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرند و درخواست مسدود نمودن سیم کارت خود را اعلام کنند . در صورتی که سیم کارت غیر ایرانسل باشد ابتدا باید با اپراتور مربوط تماس حاصل کنید و “سیم کارت” خود را مسدود کنید .

سپس بعد از 5 روز کد # 6101 * را از یک خط ایرانسل شماره گیری کنند . در غیر این صورت ممکن است شماره خود مشترک در سیستم ردیابی ثبت و به مراجع قضایی اعلام شود . ظرف مدت 48 ساعت پس از ثبت درخواست، نتیجه ردیابی به خط ایرانسلی که از طریق آن با سامانه پیامکی تماس گرفتند ، ارسال خواهد شد . در صورت منفی بودن ، مشترک می‌ تواند پس از گذشت 5 روز درخواست ردیابی خود را مجددا اعلام کند . در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی ، پیامکی حاوی کد پیگیری و تاریخ ردیابی دریافت می‌ کند .

پیگیری قضایی

مشترک با در دست داشتن کد پیگیری و تاریخ ردیابی به مراجع قضایی مراجعه و نامه قضایی دریافت می کند . اصل نامه را به شرکت ایرانسل تحویل و با مراجعه مجدد به مراجع قضایی پیگیر دریافت نتیجه ارسالی از ایرانسل باشد . هزینه هر درخواست 1000 تومان می‌ باشد و از هزینه ‌های اضافی به سایرین خودداری کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.