مجله سیم کارت

رشد فروش گوشی های هوشمند در بازار اروپا

0 22

رشد فروش گوشی های هوشمند در بازار اروپا

همانطور که می دانید تکاپوی بوجود آمده در بازار گوشی های هوشمند از مدتی پیش بعد هیجانی به خود گرفته است و مدام در فصلهای مختلف در حال صعود و نزول می باشد. بر همین اساس اخیرا اخباری بر همین مبنا منتشر شده است که خبر از فروش بالای گوشی های هوشمند در فصل سوم سال جاری ، و در بازار اروپا می دهد.حال در ادامه توضیحات کاملی در همین مبنا بیان خواهیم نمود.

واقعیت اینست که در فصل سوم سال جاری میلادی بیشترین نرخ رشد فروش گوشی های هوشمند را در بازار اروپا شاهد بودیم. طبق گزارشات جدید از شرکت canalys این آمار را تائید می کند . در واقع در این بازار پرهیاهو سهم فروش گوشی های هوشمند کره ای ها نسبت به دیگر رقبای خود به مراتب بالاتر می باشد. این کمپانی موفق شد در نیمه سوم فصل فروش خود را به 30.4 رسانده و عنوان بالاترین فروش در بازار اروپا را به خود اختصاص دهد.این در حالیست که کمپانی "سامسونگ" در سال گذشته و مشابه همین زمان 14.8 درصد فروش داشته است.بنابراین رشد 26 درصدی کره ای جای تقدیر دارد و همه  این موارد نشان از اقتدار بالای کره ای ها دارد.

کمپانی بعدی که توانست رکورد دوم بیشترین فروش گوشی های هوشمند را به خود اختصاص دهد مربوط به کمپانی چینی هواوی می باشد.این کمپانی علی رغم فراز و نشیب های فراوان و فشارهای متحمل شده ،توانست جایگاه دوم بالاترین فروش را اذعان خود کند.سهم فروش "هواوی" 23.9 درصد می باشد. لازم به ذکر است که سهم فروش غول چینی در فصل گذشته 8.5 میلیون دستگاه بوده است که در فصل سوم این میزان به 11.6 میلیون دستگاه افزایش یافت.این رقم برای یک فصل بسیار چشمگیر و هیجان انگیز می باشد.

اپل کمپانی ابر قدرت آمریکایی در این رتبه بندی در رده سوم قرار گرفت.این کمپانی برخلاف کمپانی های سامسونگ و هواوی با کاهش 4 درصدی فروش در فصل سوم مواجه بود و آمار فروش 9.8 میلیون گوشی هوشمند را در این فصل بنام خود ثبت نمود.

شیائومی کمپانی دیگر چینی است که در سالهای گذشته موفق شده است جایگاه محکمتری برای خود ایجاد کند. این کمپانی چینی در این رقابت سنگین توانست جایگاه چهارم پرفروشترین گوشی های هوشمند در بازار اروپا، در فصل سوم میلادی را به خود اختصاص دهد.مسئله هیجان انگیز اینست که این کمپانی در این فصل با رشد 73 درصدی خود ، تکاپویی عجیب در بازار گوشی های هوشمند به پا نمود."شیائومی" در فصل گذشته 5.5 میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده بود که در فصل جاری این رقم به 10.5 درصد افزایش یافت.در واقع می توان گفت تمرکز شیائومی برای نفوذ در بازار اروپا و افزایش سهام این کمپانی ، بسیار مثبت و تحسین برانگیز می باشد.

رشد فروش گوشی های هوشمند در بازار اروپا

HMD  Global پنجمین کمپانی در این رقابت می باشد که موفق شد با فروش0.9 میلیون دستگاه ، جایگاه پنجم در فروش گوشی های هوشمند را اذعان خود کند. سهم فروش گوشی های هوشمند این کمپانی در بازار اروپا 1.8 درصد می باشد که این میزان نسبت به سال گذشته با کاهش 21 درصدی مواجه بوده است .این کمپانی در سال گذشته 1.2 میلیون گوشی هوشمند در بازار اروپا به فروش رسانده  و 2.4 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده بود.

در واقع با توجه به مهم بودن و همچنین جذابیت اروپا ، بسیاری از تولیدکنندگان چینی تمرکز بیشتری بر روی این منطقه دارند و با توجه به کانالهای مختلف سعی دارند تا محصولات خود را برای عرضه در این منطقه به مراتب بالا ببرند.بر همین اساس استراتژی اکثر کمپانی های گوشی سازی جهت تمرکز بر این مناطق و رفع نیاز آنها انجام می شود. همین دلیل موجب شده است تا محصولات متنوعی از سطح متوسط تا پرچم دارد روز به روز در حال گسترش باشد.

نکته ای که وجود دارد اینست که  فروش گوشی‌ها به‌صورت آنلاک یا تحت قرارداد با اپراتورها،  به‌صورت مساوی بازار اروپا را تقسیم کرده‌اند. چنین رویکردی برخلاف بازار  آمریکا است که سهم عمده‌ی فروش آن به فروش تحت قرارداد با اپراتور اختصاص  دارد.

در مواقع با توجه به مشکلات عدیده ای که برای هواوی بوجود آمده بود ، دیگر کمپانی های چینی قصد داشتند تا سهم بازار هواوی را تصاحب نمایند . بنابراین با تمام این بیانات و در آینده ای نه چندان دور ، اپراتورهای گوناگون  خواهند توانست با توسعه‌ی بخش  فناوری  5g در اروپا، این  فرصت را دراختیار تولیدکنندگان قرار دهند. بدین وسیله همراه با غقد قرارداد خواهند توانستند گوشی های هوشمند 5g هواهند توانست فروش خود را در این بازار به طرز شگفت انگیزی بالا ببرند.

تمامی کمپانی های در تلاش هستند تا در سال آینده ، گوشی های میان رده با فناوری5g  در بازار عرضه نمایند.این استراتژی با در نظر گرفتن بازاز رقابت ، قیمت و نحوه همکاری می تواند بسیار مناسب باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.