مجله سیم کارت

رفع مشکل تشخیص چهره در گوشی های پیکسل، در آینده نزدیک

0 24

رفع مشکل تشخیص چهره در گوشی های پیکسل، در آینده نزدیک

چندی پیش گوگل از گوشیهای جدید خود با عنوان گوگل پیکسل4 رونمایی کرد. گوشی های اندرویدی "گوگل" مجهز به سیستم تشخیص چهره سه بعدی می باشند. با تمام این احوال و در کمال ناباوری شاهد ایرادات مختلفی در بخش تشخیص چهره بودیم. مشکل بوجود آمده در گوشی های جدید پیکسل این بود که، در هنگام باز بودن چشم هم گوشی آنلاک می شود. در واقع هر شخصی براحتی می تواند در هنگام خوابیدن فرد، گوشی را به سمت چهره فرد بگیرد تا گوشی شخص آنلاک شود که اینکار فقدان این قابلیت را نشان می دهد.در همین حین، دیگر گوشی‌های مبتنی بر این تکنولوژی، کاربر را وادار می‌کنند که برای آنلاک کردن گوشی به سمت نمایشگر آن نگاه کنند.

در ادامه ی همین اخبار مطلع شدیم که گوگل قصد دارد  یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای حل این مشکل ارائه دهد تا مشکل آنلاک بودن در هنگام باز بودن چشم برطرف شود. اما نکته ای که وجود دارد اینست که به این زودی نباید منتظر این آپدیت باشیم زیرا این به روز رسانی در ماههای آتی منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است که در همین راستا گوگل برای کاربرانی که نگران نقض حریم خصوصی خود هستند توصیه کرده است که از قابلیت lockdown بهره ببرند. این قابلیت موجب خواهد شد که در صورت فعال‌سازی این قابلیت، سیستم تشخیص چهره غیرفعال می‌شود و از اینرو گوشی برای هر بار آنلاک شدن، طبق معمول نیازمند الگو یا رمز عبور خواهد بود.

اما این روش به هیچ عنوان ایده آل و مناسب نمی باشد، زیرا عده ای از کاربران بدلیل این قابلیت اقدام به خرید و استفاده از این قابلیت نموده اند و با توجه به شرایط موجود و جهت رفع نگرانی بابت حریم خصوصی، مجبور به استفاده از شیوه های وقت گیر و قدیمی می باشند.

در نهایت لازم به ذکر است که این قابلیت در مدل‌هایی که قبل از عرضه رسمی به دست کاربران رسیده، دیده می شود و چنین مشخصه‌ای در نسخه نهایی آن‌ها حذف شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.