مجله سیم کارت

روش های فعال سازی سیم کارت دوم گوشی

0 54,702

مشترکینی که گوشی دو سیم کارت دارند و تا به حال از جایگاه سیم کارت دوم خود استفاده نکرده اند . به تازگی تصمیم دارند که از جایگاه سیم کارت خود استفاده کنند باید اقدام به فعال سازی سیم کارت خود کنند . هنگام جای گذاری سیم کارت دوم روی گوشی شما پیامی نمایش می آید که دستگاه شما غیر قانونی است . باید برای فعال سازی سیم کارت دوم گوشی خود اقدام کنید . برای حل مشکل و ثبت شناسه ( IMEI )اسلات دوم دستگاه‌ ، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌ بوده ، انجام دهید .

دقت داشته باشید ، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه ، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌ تان بوده است ، این فرآیند را انجام دهید ، نه با هیچ سیم کارت دیگری .

از سه روش زیر می‌ توان با سامانه همتا ارتباط برقرار کرد و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد :
برای این کار می ‌توانید به وب سایت www.hamta.ntsw.ir مراجعه کنید .
کد دستوری # 7777 * را شماره‌ گیری نمایید .
افزودن دستگاه از طریق وب سایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

1 – روش فعال سازی سیم کارت دوم گوشی از وب سایت همتا :

برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا این که ابتدا در سامانه ثبت ‌نام کرد . سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد . در این جا ما قصد داریم تا با شماره “سیم کارت” وارد سامانه شویم . در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه‌ تان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید . رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید .  پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا ، در بخش مدیریت دستگاه‌ ها ، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید .

در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید .

دقت داشته باشید ، شناسه (IMEI)دستگاه ، به تعداد اسلات دستگاه ( شکاف برای قرارگیری سیم‌ کارت )  بستگی دارد و بر روی جعبه ، پشت باتری یا با شماره‌ گیری # 06 # * ، قابل‌رؤیت است . برای انجام کلیه فرآیند ها در سامانه همتا ، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI) ، بدون هرگونه علامت اضافی ( ممیز ، خط تیره و …) استفاده شود .

درصورتی‌ که دستگاه شما دوسیم کارته باشد

برای فعال سازی سیم کارت دوم گوشی اقداماتی کرد . پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه به‌صورت خودکار ، موضوع را تشخیص و پیغامی مبنی بر « وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه » را برای شما نمایش می‌ دهد . شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌ تان را هم وارد نمایید . چنان چه شناسه (IMEI)‌های اظهار ، با سیم‌ کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید . پیش از شروع طرح رجیستری ، در شبکه اپراتوری داخل کشور ، سابقه فعالیت داشته باشند ، فرآیند به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد . در ادامه ، می‌ توانید با انتخاب گزینه « مدیریت دستگاه‌ ها » از منوی سمت راست ، شناسه (IMEI)‌های اضافه به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید .

2 -روش فعال سازی سیم کارت دوم گوشی با کد دستوری # 7777 *

برای فعال سازی سیم کارت دوم گوشی در ابتدا با سیم‌ کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌ تان بوده ، کد دستوری # 7777 *  را شماره‌ گیری نموده و دکمه تماس ، را انتخاب کنید . ادامه عدد مربوط به گزینه « افزودن دستگاه » یعنی عدد 4 را وارد نمایید . در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید .

درصورتی ‌که دستگاه شما دو سیم کارته باشد

پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI) ، سامانه به‌ صورت خودکار ، موضوع را تشخیص و پیغامی مبنی بر « وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه » را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه‌تان را هم وارد نمایید . سپس لازم است تا با وارد کردن عدد 1 صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید .

در صورتی‌ که دستگاه تک سیم‌ کارت باشد

یک شناسه (IMEI) و درصورتی ‌که دستگاه دو سیم کارته باشد ، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده می‌ شوند . در نهایت چنان چه شناسه (IMEI) های اظهار شده ، با سیم‌ کارتی که با آن # 7777 * را شماره‌ گیری کرده بودید . پیش از شروع طرح رجیستری ، در شبکه اپراتوری داخل کشور ، سابقه فعالیت داشته باشند ، فرآیند به‌ صورت موفقیت‌ آمیز انجام خواهد شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.