مجله سیم کارت

رونمایی مرورگر ذره بین توسط همراه اول

0 115

اپراتور همراه اول ( MCI ) به عنوان اولین اپراتور در کشور از اولین مرورگر بومی با نام مرورگر ذره بین رونمایی کرده است . همراه اول در مراسم افتتاحیه مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال از مرورگر بومی خود رونمایی کرد . سید ابوالحسن فیروز آبادی اظهار امیدواری کرد این مرورگر بتواند جایگزین مرورگر های خارجی شود . بتواند نیاز های مردم را تامین کرد . ایشان در ادامه افزود : همراه اول چند ماهی است که این پروژه را آغاز کرده است . ما در جریان کامل این رویداد بودیم و حالا مراحل نهایی این پروژه است . آماده سازی یک اپلیکیشن و مرور گر بومی در دست راه اندازی است . امیدواریم که از قابلیت های محلی خوبی برخوردار باشد .

مرورگر ذره بین

دبیر شورای فضای مجازی اعلام کرد که اگر “همراه اول” موفق شود که اپلیکیشن مرورگری را ارائه دهد تا مردم عزیز کشورمان بتوانند از آن استفاده کنند . ما هماهنگی های لازم را فراهم می کنیم تا کاربر وقتی وارد محیط مرورگر می شود برای یک بار وارد شود . در طول روز در اپلیکیشن های مختلف بتواند با همان یک بار ورود کار خود را انجام دهد . فیروز آبادی اعلام کرد : این پروژه تحت مدیریت وی پی ان و مدیریت اینترنت کشور در حال انجام است .

با این که فرآیند آن از زمان بندی تعیینی عقب تر است ولی در مراحل نهایی خود می باشد . فیروز آبادی درباره افزایش 10 درصدی مالیات اپراتور ها مطابق با مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و تأثیر آن بر قیمت بسته‌ های اینترنت گفت : این مصوبه حتما روی قیمت اینترنت تأثیر خواهد داشت . ادامه داد : مصوب شورای عالی فضای مجازی در خصوص تعرفه نیم ‌بهای پلتفرم‌ های بومی باید با دقت ، رعایت و پیاده‌ سازی شود اما این مصوبه ، کلی است . به همین دلیل ما در حال مقررات ‌نویسی برای آن هستیم تا جزئیات آن را استخراج کرده . در آن صورت با دقت بیشتری اعمال سیاست خواهیم کرد . اما تا کنون هم وزارت ارتباطات ورود کرده و هم از آن جایی که بحث مربوط به VODها می‌شود . ساترا ورود کرده و امیدواریم این دو سازمان کارشان را به‌ درستی انجام دهند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.