مجله سیم کارت

رکورد ثبت سرعت اینترنت در شبکه 5G ایرانسل

0 128

اپراتور ایرانسل که اولین و بزرگ ترین اپراتور دیجیتال در ایران است به تازگی سرعت جدیدی را در شبکه 5G به ثبت رسانده است . اپراتور "ایرانسل" که بزرگ ترین اپراتور دیجیتال در کشور شناخته شده است در سال 96 از فناوری 5G به صورت پایلوت رونمایی کرد و در سال 99 موفق شد برای اولین بار در کشور فناوری 5G را به مشترکین سیم کارت های خود عرضه کنند و ایرانسل تنها اپراتوری است که تا به الان موفق به عرضه 5G در ایران است . در واقع کاربران سیم کارت ایرانسل با فناوری نسل پنجم می توانند تفاوت در سرعت را تجربه کنند .
اپراتور ایرانسل در روز سه شنبه 21 بهمن ماه 1399 موفق به ثبت رکورد جدید سرعت اینترنت در ایران شد و توانست سرعت 3.312 گیگا بایت بر ثانیه را در شبکه  5G به ثبت برساند و به گزارش روابط عمومی ایرانسل تست سرعت در ساختمان مرکزی ایرانسل توسط مدیر عامل ایرانسل دکتر بیژن عباسی آرند انجام شد و دکتر عباسی آرند تصویری از آن در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که سرعت دانلود 3.312 گیگا بیت بر ثانیه و آپلود 109 مگا بیت بر ثانیه ثبت شده است . عباسی ‌آرند با اشاره به این گزارش ، در صفحۀ اینستاگرام خود اعلام کرده است : « اگر چه بالا ترین عدد ثبت شده در این تست ، برابر با 3.312 گیگا بیت بر ثانیه برای دانلود بوده است ، اما همکارانم با تست‌ هایی که در بهمن ماه انجام داده ‌اند ، معمولاً سرعت ‌هایی بین 3 تا 3.5 گیگابیت را مشاهده می‌ کنند که این نوید را می‌ دهد تا به زودی بتوانیم سرعت دانلودی در محدودۀ 4 گیگا بیت بر ثانیه را هم تجربه کنیم . با وجود این ، رکورد ثبت شده در روز گذشته توسط این تیم ، بالا ترین رکورد سرعت منتشر شدۀ اینترنت در ایران است که تا به حال و با بهره‌‌ گیری از این تکنولوژی ، به ثبت رسیده است . پیش از این ، سوم دی ماه امسال ، با تلاش بی ‌وقفۀ همکارانم در ایرانسل ، با ثبت سرعت بیش از 2.5 گیگا بیت بر ثانیه ، رکورد سرعت اینترنت ایران باز هم به نام ایرانسل ثبت شده بود .
ایرانسل توسعۀ فناوری 5G را به‌عنوان سنگ بنای اقتصاد دیجیتال در دستورکار قرار داده و به زودی در پارک آب و آتش تهران ، چهارمین سایت نسل پنج تلفن‌همراه ایران را راه‌ اندازی می ‌کند . به این ترتیب ، علاوه بر کاربرانی که دارای گوشی‌ های با قابلیت پشتیبانی از 5G هستند ، حتی کاربرانی که گوشی تلفن‌ همراه شان قابلیت اتصال به شبکۀ نسل پنج را نداشته باشد هم می توانند به صورت Hotspot و با استفاده از پوشش مودم وای فای 5G ایرانسل ، تفاوت در سرعت را تجربه کنند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.