مجله سیم کارت

زیر ساخت ابری ایرانسل

0 56

اپراتور ایرانسل اولین و بزرگ ترین اپراتور دیجیتال ایران ، در تلاش است تا خدماتی را ارائه دهد تا کسب و کار ها با کم ترین هزینه بتوانند از خدمات پردازشی و ذخیره سازی امن و پایدار بهره مند شوند . به گزارش روابط عمومی ایرانسل ، کاربران ایرانسل می توانند با استفاده از زیر ساخت ابری ایرانسل در مدت زمان کوتاه دیتا سنتر خود را بسازند و به طور هم زمان ماشین های مجازی خود را مدیریت و شخصی سازی کنند .  
زیر ساخت ابری ایرانسل تمام نیاز های یک کسب و کار به دیتا سنتر را پوشش می دهد و این سرویس پایداری . مقیاس پذیری بالای دارد و به کاربر این امکان را می دهد تا در هر لحظه و به صورت خودکار منابع موجود در ماشین های مجازی خود را تغییر دهد و  کاربران می‌ توانند به کمک سامانه کاربر پسند خدمات ابری ، منابع پردازشی و افزونه‌ های مربوط به آن را به‌ صورت کاملاً یک پارچه و مستقل مدیریت کنند . در سرویس ابری "ایرانسل" امنیت و الزامات مربوط به آن ساختار لایه ای دارد و سایر لایه ها تفکیک شده است و دارای امنیت مستقل هستند . این سرویس به کاربران کمک می کند تا از هزینه های راه اندازی دیتا سنتر ، تامین ، نگهداری و به‌ روز رسانی تجهیزات شامل سخت ‌افزار و نرم‌ افزار جلوگیری کند .
هم چنین از جمله مزایای استفاده از خدمات ابری ایرانسل ، می ‌توان پیاده‌ سازی این خدمات بر بستر مورد استفاده خود ایرانسل ( مترادف با استاندارد های بالای اپراتور تلفن‌همراه ) ، ارائۀ توافق‌ نامۀ سطح خدمات (SLA) ، استاندارد های ساخت و نگهداری بالا ، پایداری دیتا سنتر ( نگهداری دیتا در چند نقطۀ جغرافیایی ، سرویس‌ های توزیع شده و Uptime بالا ) ، امکان فعال کردن عملکرد کنترل خطا (Disaster Recovery ) برای بازگردانی اطلاعات به‌ صورت خودکار ، یک پارچگی با دیگر خدمات دریافتی از ایرانسل و نیز دسترسی به تمام خدمات ارائه شده در دیتا سنتر ابری از طریق داشبورد یک پارچه را عنوان کرد .
از جمله قابلیت ‌ها و امکانات زیر ساخت ابری ایرانسل می ‌توان به امکان تهیه سرور ابری ، نسخه پشتیبان ( backup) در لحظه و به‌ صورت زمان بندی شده ، ایجاد و راه ‌اندازی ماشین‌ های مجازی یکسان تنها با چند کلیک (Cluster Deployment) ، ایجاد ، اتصال و جدا سازی دیسک ‌های خارجی مجازی به ماشین ‌ها ، ذخیره‌ سازی ابری (Object Storage) ، ایجاد و استفاده از API برای دسترسی به فضای ذخیره‌ سازی ابری و اشتراک فایل ، افزونه DNS برای هدایت رکورد های DNS به سرور ها و سرویس‌ ها و اجرای تنظیمات مربوطه تنها با چند کلیک ، بدون نیاز به پیکربندی و تنظیمات پیچیده ، ایجاد و مدیریت فایروال اختصاصی و پروفایل ‌های امنیتی برای کنترل ترافیک ورودی و خروجی ماشین ‌های مجازی و نیز نصب و راه‌ اندازی اپلیکیشن‌ ها و پکیج‌ های‌ متداول تنها با چند کلیک اشاره کرد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.