مجله سیم کارت

سخنان آذری جهرمی درباره قطعی اینترنت

0 16

سخنان آذری جهرمی درباره قطعی اینترنت

همانگونه که می دانید در پی قطعی اینترنت مشکلات عدیده ای برای کسب و کارهای مختلف بوجود آمد و موجب نارضایتی عده ای از صاحبان کسب و کار شد. در همین راستا محمدجواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ای که به منظور بررسی تاثیر امواج الکترو مغناطیسی بر سلامت شهروندان و با حضور نمایندگان وزارت بهداشت حضور یافته بود توضیحات کاملی را در مورد قطع سراسری اینترنت در کشور و همچنین استقرار اینترنت ملی ارائه داد. وی در خصوص پیشرفت شبکه ی ملی اطلاعات گفت :

« چیزی که مسلم می باشداینست که چیزی بعنوان اینترنت ملی وجود خارجی ندارد.از اینرو شبکه ی ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست و قطع اینترنت به کارکردهای شبکه ملی اطلاعات ضربه اساسی می زند.»

ایشان با توجه به حق دادن به مردم ادامه دادند که: در حال حاضر مردم بهترین قاضی هستند ، هرچند از ناراحتی مردم از قطع بودن اینترنت و مشکلات آن اطلاع دارم و به خودم نیز در این چند روز اجازه ی  استفاده از اینترنت را ندادم ، اما مردم قضاوت کنند که آیا خدمات داخلی آن ها بر شبکه ملی دچار اختلال شده است یا خیر.

بنابراین ایشان با مهم دانستن زیرساخت های شبکه افزودند :« اگر زیر ساخت شبکه ی ملی اطلاعات نبود ،ما هم اکنون قادر به به استفاده از خدمات ابری نبودیم و از اینرو بسیاری از زیرساخت های مهم دیگر امروز، با مشکلاتی بیشتر و البته پیچیده تر از این مواجه بودند که در همین راستا می توان به خدمات تاکسی های اینترنتی و فعالیت بانک ها اشاره نمود.

بنابراین زیرساحت شبکه ی ملی اطلاعات پیشرفت قابل توجهی داشته است. اما باید بپزیرید که کار بنده و وزارتخانه ام تولید محتوا نیست. از اینرو تصمیم دارم پس از بهبود شرایط ، بصورت مقصل و جامع ، درباره ی پیشرفت شبکه ملی ، با مردم گفتگو کنم.

آقای جهرمی وزیر ارتباطات در ادامه ی صحبت های خود عنوان کردند که ، ما در جریان این هستیم که "قطعی اینترنت" موجب بوجود آمدن ضررهای عدیده ای برای مردم و نظام  بوده است . از اینرو شورای امنیت کشور به زودی نسبت به صدور مجوز برقراری اینترنت در کشور اقدام خواهد نمود و ما نیز پیگیر این موارد خواهیم بود.

ایشان همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای سفیر آمریکا در آلمان که گفته بودند اینترنت رابرای مردم ایران تهیه می کنیم توضیح دادند که :

«اولا این ادعا اکنون ممکن نیست و ما  برنامه هایی برای سال 2025 برای این مسئله تدارک دیده ایم که در زمان عملی شدن مطرح خواهیم نمود. ثانیا ، اگر ادعای راستگویی دارید بهتر است بجای اینترنت ، تحریم داروهای کودکان سرطانی را بردارید، زیرا اینترنت به زودی به زندگی مردم ایران باز می گردد و دولت هم آن را مثل چند سال گذشته توسعه خواهد داد و اتفاقا با حضور جریان ساز جوانان ابرانی  ، روز به روز ظلم دشمنان و دولت آنها را به گوش مردم دنیا خواهیم رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.