مجله سیم کارت

سرعت بیش از 1.5 گیگا بیت بر ثانیه ایرانسل

0 35

ایرانسل که اولین اپراتوری است که مجهز به نسل پنجم است . "ایرانسل" هفته گذشته نخستین سایت نسل پنجم خود را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران راه اندازی کرد . مراسم بازدید از این سایت با حضور خبرنگاران در روز سه شنبه 7 مرداد ماه 1399 در ساختمان مرکزی ایرانسل با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و با حضور جمعی از خبرنگاران ( گروه 30 نفره ) برگزار شد . ایرانسل در سال های گذشته نیز آزمایش  5G  را در ایران انجام داده بود .
در این مراسم که با حضور خبر نگاران انجام شد ، پس از انجام چند تست سرعت رسمی نسل پنجم تلفن همراه که با سیم کارت ایرانسل و با استفاده از گوشی‌ های موجود در بازار ایران انجام شد ؛ خبرنگاران حاضر در این مراسم نیز ، شخصاً با انجام تست سرعت‌ های متعدد ، بررسی سیم کارت موجود در گوشی و نیز مشاهده شناسۀ شبکۀ تلفن همراه ایرانسل ، از نزدیک سرعت بیش از 1.518 گیگا بیت بر ثانیه را در شبکۀ 5G ایرانسل تجربه کردند .
مدیر عامل ایرانسل نیز در این مراسم در تعریف از فناوری نسل پنجم اعلام کرد که فناوری نسل پنجم دارای ویژگی پهنای باند زیاد موبایل منتج به سرعت بالا ، قابلیت ارتباط انبوه و نیز پایداری بالا و تاخیر خیلی کم می باشد . و ایشان در ادامه افزودند : با دسترسی به فناوری نسل پنجم و همین طور دسترسی به این سه ویژگی طیف گسترده ای از خدمات ، به طیف وسیعی از مخاطبان در حوزه های مختلف قابل ارائه است . وی با اشاره به این که راه‌ اندازی شبکۀ 5G و توسعۀ شبکه، هم تعهد اپراتورها بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و هم تطابق با روند حرکت تکنولوژی است ، افزود : با توجه به گستردگی کاربرد این فناوری در حوزه‌ های مختلف ، به خصوص صنعت ، توسعۀ این تکنولوژی و کاربرد های مختلف آن ناگزیر است . و هم چنین در ادامه سخنرانی خود افزود : ثبت سرعت بیش از 1.5 گیگا بیت بر ثانیه در شبکۀ نسل پنج ایرانسل با گوشی‌ های موجود در بازار ایران خوب است و ابراز امیدواری کرد که با دریافت گوشی‌ های تلفن همراه جدید سفارش‌ داده شده با قابلیت پشتیبانی از تجمیع فرکانس ، به ‌زودی تست سرعت‌ های بالا تر ، نزدیک به دو برابر سرعت فعلی ، در حضور خبرنگاران انجام شود . وی افزود : ما صرفاً به دنبال آوردن تکنولوژی جدید به کشور نیستیم ، بلکه تلاش ما این است به کمک این فناوری ، شرایطی را فراهم کنیم تا شرکت ‌های دانش‌ بنیان فعال داخلی ، بتوانند در این عرصه نقش‌ آفرین باشند .
سایر خبرنگاران ارجمندی که متقاضی بازدید حضوری از سایت 5G ساختمان مرکزی ایرانسل هستند، می ‌توانند تمایل خود را به روابط عمومی ایرانسل اعلام کنند تا برنامه‌ ریزی لازم برای برگزاری بازدید روزانۀ خبرنگاران در گروه‌های 30 نفره ( با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌ های بهداشتی دوران کرونا ) انجام شود .  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.