مجله سیم کارت

سرقت میلیونی از طریق سیم کارت در آمریکا

0 49

 امروز خبرهایی جذاب و هیجان انگیز از سرقت و کلاهبرداری به روشی متفاوت  و خاص از آمریکا و ایرلند منتشر شده است.این خبرها حاکی از سرقت میلیونی سیم کارت (البته با همکاری اپراتورها) در آمریکا و ایرلند با شگردی متفاوت می باشد. روشهایی که شاید به ذهن هر کسی خطور نکرده باشد اما این روش هم اکنون در آمریکا به عنوان یکی از جرم های رو به رشد می باشد که تا به حال چندین نفر به همین جرم در این ایالت زندانی شده اند. مبالغی که کلاهبرداران  از این طریق  به جیب زده اند بسیار بحث برانگیز می باشد.البته افراد متهم در این قضیه  کلاهبرداران با سابقه ای بوده اند که  قبلا بخاطر جرمهایی از قبیل شیادی،جعل هویت و دزدی از طرف دولت آمریکا و ایرلند به مجازات  چندین ساله محکوم شده بوده اند.

در واقع طبق گزارش های رسیده از دادگستری آمریکا چند کلاهبردار آمریکایی و ایرلندی توانستند با این روش سرقت مبلغی بالغ بر 2.4 میلیون دلار از طریق اپراتورها اخاذی و دزدی کنند.

در واقع شیوه کار این گروه که با نام «گروه انجمن» فعالیت می کردند از طریق تهدید، رشوه و یا ترفندهای  شبیه به این بوده است. این افراد جنایتکار اپراتورها را مجبور می کردند تا شماره تلفن ها را به سیم کارت دیگری انتقال دهند.این گروه 6 نفره ی  آمریکایی و ایرلندی  با طرحی بعنوان «سیم کارت ربایی» سعی در اخاذی به روشهای مختلف می کردند.

روش کار آنها به این شکل بوده که اپراتورها را وادار می کردند تا بعضی از شماره تلفن ها را به سیم کارت دیگری انتقال دهند تا بتوانند با گذشتن از سدهای امنیتی همچون احراز هویت دو مرحله‌ای و کنترل حساب‌های کاربری مالک اصلی، خط را به دست گیرند و از این طریق به اهداف خود نزدیکتر شوند.این مجرمین با در دست داشتن شماره تلفن های افراد براحتی می توانستند به کیف پول رمزارز شخص دسترسی پیدا کرده و حساب های شخص را خالی کنند.این گروه سیم کارت ربا ، تا کنون توانستند 7 بار از طریق در دست داشتن رمزارز شخص ،از این ترفند استفاده کرده و از حساب آنها دزدی نمایند.
در پایان یادآور می شویم که دادستان این پرونده چندین اپراتور را که در این ترفند با محاکمین همکاری کرده اند، نیز به جرم قبول رشوه محکوم دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.