مجله سیم کارت

سرویس تلفای همراه اول

0 163

همراه اول برای مشترکین خود که سیم کارت های همراه اول دارند سرویس تلفای همراه اول را ارائه کرده است . این سرویس یک خدمت جدید و نو از اپراتور همراه اول است . ما در این مقاله می خواهیم به توضیح درباره این سرویس بپردازیم .این سرویس تماس بر پایه وای فای است . همراه اول اولین اپراتوری است که این سرویس را ارائه کرده است . که بر اساس این سرویس مشترکین همراه اول که سیم کارت همراه اول دارند می توانند با متصل شدن به وای فای ارتباط برقرار کنند . دیگر نیازی به اپلیکیشن و یا برنامه خاصی نیت و فقط با متصل شدن به وای فای به راحتی می توانند به راحتی تماس برقرار کنند و یا تماس دریافت کنند .

مزایای سرویس

در واقع از مزایای سرویس تلفای همراه اول این است که نیاز به پوشش شبکه نیست . تماس از روی وای فای برقرار می شود . مشترکین همراه اول با نصب تلفای می توانند ، به صورت کاملا عادی و از طریق شماره گیر تلفن همراه خود بدون استفاده از هیچ اپلیکیشنی تماس خود را برقرار کنند . اپلیکیشن تلفای برای این است که تنطیمات لازم برای فعال سازی انجام شود . برای برقراری تماس نیاز به استفاده از اپلیکیشن تلفای نیست و فعال سازی این سرویس رایگان است و تعرفه تماس سرویس تلفای همراه اول مانند تماس عادی است .

سرویس تلفای همراه اول

با استفاده از سرویس تلفای همراه اول مشکل ناپایداری در شبکه در داخل برخی از ساختمان ها حل خواهد شد . استفاده از این سرویس مشکل آنتن دهی را برای مشترکین همراه اول حل خواهد کرد . البته باید به این نکته توجه کرد که کیفیت مکالمه از طریق تلفای به کیفیت و سرعت وای فای بستگی دارد و پیشنهاد می شود برای داشتن تماس با کیفیت مطلوب از وای فای با پهنای باند حداقل 12 کیلو بیت بر ثاتیه استفاده کنند . سرویس تلفای همراه اول این امکان را به مشترکین این اپراتور می دهد که با دیگر شبکه های تلفن همراه ( سایر اپراتور های موبایل ) تماس برقرار کنند .

مشترک همراه اول ( MCI ) در حین تماس تفاوتی بین تلفای و تماس عادی مشاهده نمی کند . سرویس تلفای بر خلاف سایر اپلیکیشن های تماس اینترنتی که لازم است طرف دیگر مکالمه نیز اپلیکیشن را نصب کرده باشد . برای تماس از طریق تلفای طرف دیگر مکالمه نیازی به فعال سازی این سرویس ندارد . مشترکین برای استفاده از سرویس تلفای باید در ابتدا این اپلیکیشن را دانلود کنند . با نصب شدن به وای فای و یا دیتای “سیم کارت” خود اپلیکیشن را نصب و فعال کنند .

برای برقراری و یا دریافت تماس به وای وای متصل شوند و از شماره گیر تلفن همراه خود تماس را برقرار کنند . نکته ای که در استفاده از سرویس تلفای همراه اول باید به آن توجه کرد . برای فعال سازی این سرویس باید حتما “سیم کارت همراه اول” به یو سیم تعویض شود . سرویس تلفای در حال حاضر فقط برای مشترکین داخل کشور قابل استفاده می باشد .

غیر فعال نمودن سرویس تلفای همراه اول

برای غیر فعال نمودن این سرویس به صورت موقت ، می توان با مراجعه به صفحه تنظیمات اپلیکیشن تلفای و از طریق گزینه فعال /غیر فعال کردن تماس های تلفای تنظیمات لازم را انجام داد . برای غیر فعال نمودن این سرویس به صورت دائم ، کافی است برنامه تلفای از تلفن همراه حذف ( uninstall ) شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.