مجله سیم کارت

سرویس تماس بان همراه اول

0 610

همراه اول اولین اپراتور در کشور است که طرفداران زیادی دارد و تمایل افراد به داشتن سیم کارت همراه اول 0912 از سایر سیم کارت ها بیشتر است . همراه اول نیز همانند سایر اپراتور ها سرویس میزبان تماس را برای مشترکین خود ارائه کرده است . و همراه اول این سرویس را سرویس تماس بان نام گذاری کرده است . کلیه کاربرانی که “سیم کارت همراه اول” دارند .  سیم کارت همراه اول دائمی و سیم کارت همراه اول اعتباری ، می توانند این سرویس را فعال کنند و از آن استفاده کنند .

در واقع این سرویس رایگان است و این امکان را برای کاربر ایجاد می کند که اگر در دسترس نبود . یا به هر علتی خاموش بود از تماس های دریافتی خود مطلع شود . از این پس با سرویس رایگان تماس بان همراه اول حتی در هنگام در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود از کلیه تماس های دریافتی خود مطلع خواهید شد .چنان چه به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخ گویی نباشید .

تماس بان پس از اتصال مجدد شما به شبکه همراه اول ، شماره تمام کسانی را که در این فاصله با شما تماس گرفته اند به همراه زمان تماس آن ها ، در یک پیامک برای شما ارسال خواهد کرد . شما را از تماس های دریافتی مطلع و هم چنین با ارسال پیامک به مخاطب شما او  را مطلع می کند که الان فرصتی مناسب است برای این که مجدد با شما تماس بگیرد .

سرویس تماس بان همراه اول

همان طور که قبلا اشاره کردیم امکان فعال سازی این سرویس و استفاده از آن برای تمام کاربرانی که سیم کارت همراه اول دارند . چه “سیم کارت همراه اول اعتباری” و چه “سیم کارت همراه اول دائمی” ، فراهم است . فعال سازی این سرویس برای تمامی کاربران رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ای بابت این سرویس وجود ندارد . فعال سازی و غیر فعال سازی و بررسی وضعیت سرویس از طریق پیامک میسر خواهد بود .

زمانی که مشترکان همراه اول ( MCI ) این سرویس را فعال کردند ، اطلاعات مربوط به تماس گیرنده شامل شماره تلفن ، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می شود و شماره تماس گیرنده به صورت کامل برای مشترک دریافت کننده تماس ارسال خواهد شد . چنان چه مشترک چندین تماس بی پاسخ از یک شماره در زمان های مختلف داشته باشد . مجموع تعداد تماس ها به همراه ساعت و روز آخرین تماسِ بی پاسخ در قالب یک پیامک به مشترک ارسال می شود .

حالا مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول که تمایل به فعال سازی این سرویس دارند . می توانند با ار سال عدد 1 را لاتین از سیم کارت همراه اول خود به شماره 9914 سرویس رایگان تماس بان را فعال نمایند . می توانند برای غیر فعال سازی این سرویس عدد 5 را به لاتین به شماره 9914 ارسال کنید . برای اعلام وضعیت سرویس که فعال است یا غیر فعال باید عدد 0 را به شماره 9914 ارسال کنید . برای دریافت راهنمای استفاده ار سرویس رایگان تماس بان کافی است ، پیامک خالی را به شماره 9914 ارسال کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.