مجله سیم کارت

سرویس کلید همراه همراه اول

0 181

سرویس کلید همراه همراه اول ، روشی است که در آن همراه اول به امنیت مشترکین خود توجه داشته است .

سرویس کلید همراه همراه اول

کلید همراه “همراه اول” در واقع همان رمز های اول و دوم مشترک است که رمز اول همان رمز یک بار مصرف است . با این نام عنوان می شود و رمز دوم نیز همان رمز ثابتی است که به مشترک در صورت انجام احراز هویت اعلام می شود . فقط خود مشترک قادر به تغییر آن می باشد و با درخواست مستقیم خود مشترک امکان تغییر آن وجود دارد . رمز یک بار مصرف برای انجام خدمات حضوری و غیر حضوری قابل مصرف است .

خدمات سرویس کلید همراه همراه اول

در واقع برای خدمات حضوری در دفاتر خدمات ارتباطی همراه اول و خدمات غیر حضوری در اپلیکیشن همراه من . رمز دوم نیز برای خدمات ویژه و محرمانه شترک از طریق سامانه 9990 و انواع خدمات دیگر این اپراتور نظیر دریافت ریز مکالمات ، تعویض سیم کارت همراه اول ، دریافت ریز مکالمات کامل ، انتقال اعتبار ، دسترسی به اطلاعات مشترک ، دسترسی به PIN/PUK  ، غیر فعال سازی سرویس خدمات خاص و … و همین طور خدمات غیر حضوری در اپلیکیشن همراه من .
برای دسترسی مشترک به خدمات همراه اول داشتن رمز دوم نیاز است . نیاز است که مشترک رمز دوم داشته باشد و کلیه مشترکینی که “سیم کارت همراه اول دائمی” و سیم کارت همراه اول اعتباری دارند برای دسترسی به خدمات نیاز به تهیه رمز دوم دارند .

روش دریافت رمز دوم همراه اول 

دریافت رمز دوم همراه اول به دو طریق حضوری و غیر حضوری قابل انجام است :

حضوری :

مشترک سیم کارت همراه اول با مراجعه به دفاتر تلفن همراه و یا مراجعه به یکی از مراکز تلفن ثابت در تهران و با به همراه داشتن کارت ملی و کپی آن و آدرس ایمیل می توانند رمز دوم خود را فعال کنند .

غیر حضوری :

از طریق مراجعه به بخش  فعال سازی رمز دوم از منوی رمز دوم در سامانه همراه من درخواست خود را ثبت و اطلاعات و مستندات مورد نیاز جهت احراز هویت را بار گذاری فرمایید . رمز دوم پس از تایید اطلاعات برای شما ایمیل خواهد شد .

در صورتی که رمز دوم خود را فراموش کرده باشید . می توانید از طریق مراجعه به سامانه همراه من و منوی تغییر رمز دوم ، می توانید با ورود رمز قبلی  ، رمز جدید خود را تعریف نمایید . یا از طریق شماره گیری کد دستوری # 211 * 10 * نیز می توانید رمز جدید دریافت کنید و این امکان وجود دارد . در صورتی که بخواهید رمز دوم خود را تغییر بدهید ، می توانید همانند روش فراموش رمز از طریق مراجعه به سامانه همراه من و منوی تغییر رمز دوم می توانید با ورود رمز قبلی، رمز جدید خود را تعریف نمایید . یا با تماس با 9990 و شماره گیری کلید 3 و ورود به بخش تغییر رمز رمز دوم خود را تغییر دهید .

سامانه تلفن گویا 9990 برای کاربرانی است که “سیم کارت همراه اول” دارند . تماس با 9990 از طریق شماره همراه اول ( MCI ) و یا 09129990 از طریق سایر خطوط و ورود به منوی خدمات غیر حضوری .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.