مجله سیم کارت

سودآوری بالای اپل نسبت به سایر کمپانی ها

0 32

سودآوری بالای اپل نسبت به سایر کمپانی ها

همانطور که می دانید با نزدیک شدن به اواخر سال 2019، و با توجه به گزارشات بدست آمده، میزان سودآوری کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند در سال گذشته در وضعیت نامناسب سودآوری بوده است.

در همین راستا و طبق اخبار بدست آمده کمپانی بزرگ اپل نسبت به دیگر کمپانی ها، در رتبه اول سودآوری در بازار گوشی های هوشمند قرار گرفته است و موفق به سودآوری مناسب در این عرصه گردیده است.

در واقع شرکت Counterpoint Research در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که کمپانی اپل موفق شده است در سه‌ماهه سوم سال جاری، تنها با کسب 32 درصدی از درآمد مربوط به بازار موبایل،توانسته است 66 درصد از سود کل این بازار را به خود اختصاص داده  و در لیست اول جدول سودآوری کمپانی های گوشی سازی قرار بگیرد.

این در حالیست که آمار بدست آمده نشان داده است که در سه ماهه چهارم سال 2018 میلادی، ارقام به طرز شگفت انگیزی متفاوت تر از سال 2019 میلادی برآورد شده است.طبق همین آمار بدست آمده کمپانی اپل در سال گذشته 80 درصد از سود بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده بود.از اینرو این کمپانی آمریکایی امسال نیز با تکرار روند بالای سودآوری، توانسته است بالاترین درآمد بازار را بدست گیرد.

طبق مطالعات بدست آمده کمپانی سامسونگ موفق شده است در بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر تنها 17 درصد سود این بازار را اذعان خود کند که عمده ی این سود مربوط به فروش بالای گوشی‌های سری گلکسی A و همچنین نوت 10 بوده است.

بعد از کمپانی کره ای سامسونگ کمپانی های دیگر مانند هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی به ترتیب در رتبه های بعدی سودآوری قرار گرفته است.

در پایان لازم به ذکر است که طبق نظر تحلیلگران حوزه این فناوری برندهای چینی توانسته‌اند روند سودآوری خود را به طرز شگفت انگیزی افزایش دهند. اما مسئله ای که وجود دارد اینست که حاشیه سود هیچکدام از کمپانی های ذکر شده حتی به نزدیکی حاشیه سود اپل هم نمی‌رسند. موضوع دیگر نیز اینست که در سال 2020 شرکت‌های مختلف گوشی‌های مجهر به فناوری 5g  خود را روانه‌ی بازار خواهند کرد. از اینرو شرکت‌های چینی می‌توانند متوسط قیمت گوشی‌های خود را به طرز عجیبی افزایش دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.