مجله سیم کارت

سودجویی از سیم کارت زائران و حجاج

0 24

سودجویی از سیم کارت زائران و حجاج

در مبحث مربوط به سیم کارت ها ، یکی از اساسی ترین مشکلاتی که وجود دارد مربوط به سوء استفاده افراد سودجو می باشد. یکی از مسائلی که هم اکنون بوجود آمده است مربوط به "سیم کارت" های زائرین کربلا می باشد. در همین راستا مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، اعلام کرده است که از آنجائیکه کلاهبرداری و سودجویی از سیم کارت اختصاص یافته به زائران از سمت اپراتورهای مختلف مانند "ایرانسل" و " همراه اول " و…  به مراتب بیشتر شده است، از اینرو در صورت دریافت پیام مبنی بر «ماسک» باید هوشیار باشند و در اسرع وقت به دفاتر فروش مربوطه مراجعه کرده و اقدام به مسدود کردن سیم کارت موردنظر خود نمایند.

در حقیقت عده ای از سودجویان در همین راستا با سوء استفاده از مدارک هویتی  زائرین و همچنین حجاج برای ثبت سیم کارت بدون اطلاع آنها اعلام کرد:برای جلوگیری از تضییع حقوق کاربران از این نوع سیم کارت ها برای ثبت گوشی تلفن همراه به صورت مسافری در سامانه گمرک استفاده شده است که تمامی مشترکین تلفن همراه باید ضرورتا از اسناد هویتی خودشان به طور جدی محافظت کنند. این افراد باید بصورت کاملا هوشیارانه و آگاهانه وارد عمل شوند و درصورت ثبت سیم کارت به نام آنان بدون اطلاع خودشان، حتما سیم کارت را غیرفعال کرده و شکایت خود را در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات 195 ثبت کنند.

در نهایت لازم به ذکر است که  رگولاتوری به طور مستمر و مداوم  بر عملکرد دفاتر فروش اپراتورها یا همان دفاتر فروش سیم کارت همراه اول و سیم کارت ایرانسل  ، نظارت کرده و با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.