مجله سیم کارت

سود سامسونگ از فروش بالای گوشی سری ایفون 11

0 34

سود سامسونگ از فروش بالای گوشی سری ایفون 11

با توجه به اطلاعات به دست آمده کمپانی اپل هم اکنون در حال سپری کردن روزهای خوب خود می باشد. این کمپانی با فروش تعداد کم از گوشی های سری X خود ،دچار بحران شدیدی شده بود که بواسطه عرضه گوشی های ایفون11 این مشکل برطرف شد و این کمپانی آمریکایی موفق شد ارزش سهام خود را تا حدودی افزایش داده و به مرحله رضایتمندی برساند. اما نکته ای که این میان بسیار هیجان انگیز می باشد مربوط به خرسندی کمپانی سامسونگ از این مسئله می باشد. این در حالیست که موضوع رقابت بین سامسونگ و اپل آوازه ای طولانی دارد و گوشی های سری S سامسونگ یکی از بزرگترین رقبا با ایفون ها قلمداد می شوند.

اما سوالی که این میان مطرح می شود اینست که علت خوشحالی "سامسونگ" از فروش بالای گوشی های سری "ایفون 11"چیست؟

جواب این سوال بسیار ساده است. از آنجائیکه سامسونگ در تولید نمایشگرهای اولد برای مدل های ایفون 11 پرو ، فعالیت موثری دارد ، با بالارفتن فروش گوشی های سری 11 ایفون ، به طبع درخواست برای تولید نمایشگر‌های اولد برای مدل پرو ایفون بیشتر خواهد شد که این کار موجب بالارفتن سود و درآمد برای کره ای ها و سامسونگ خواهد بود.

در واقع کمپانی سامسونگ در حالت دوسر سود به سر می برد. زیرا علاوه بر متمرکز شدن در فروش گوشی های پرچمدار خود ، از فروش گوشی های رقیب خود نیز سود می برد و بسیار هوشمندانه وارد رقابت شده است.

طبق آمار بدست آمده  آمار فعالیت سامسونگ در سه ماه سوم سال جاری به شرح زیر می باشد:

 سامسونگ 22.2 میلیون نمایشگر 5.85 و 6.46 اینچی برای ایفون‌ها تولید کرد. این آمار در ماه‌های جولای 3.9 میلیون، ماه آگوست 8.4 میلیون و در ماه سپتامبر نیز 9.9 میلیون بوده است. جالب اینجاست که پیش‌بینی می‌شد در ماه سپتامبر تعداد نمایشگرهای تولید شده برای آیفون‌ها 6.9 میلیون واحد باشد که فروش خوب این گوشی‌ها باعث شد رقم یاد شده 3 میلیون افزایش پیدا کند. در نهایت انتظار می‌رود امسال 40 الی 50 میلیون نمایشگر ساخت سامسونگ ، به دست اپل برسد. این رقم می تواند برای کمپانی سامسونگ بسیار مسرت بخش باشد. در واقع ساخت نمایشگرهای "ایفون" توسط سامسونگ نفوذ سامسونگ به زنجیره تامین اپل را نیز به مراتب بیشتر خواهد کرد.

در ادامه لازم به ذکر است که این موضوع در حین مسرت بخش بودن برای اپل می تواند نگران کننده نیز باشد. همانطور که می دانید هم اکنون نمایشگرهای ایفون‌ توسط شرکت های مختلفی مانند BOE، ال جی و شارپ تولید می‌شوند، اما سامسونگ  با میزان سهم بسیار بالا حدودا 90 درصد این تولیدات را برعهده دارد.بنابراین سهم تولید نمایشگرهای اپل بیشتر از دیگر کمپانی ها بوده و به نظر هم نمی‌رسد در آینده نزدیک شاهد تغییرات خاصی در این وضعیت باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.