مجله سیم کارت

شروع مرحله آزمایشی نقشه مجازی ایرانسل

0 630

با شروع مرحله آزمایشی و از روز شنبه 11 دی‌ماه خدمات نوین نقشه مجازی ایرانسل در شش کلانشهر کشور عرضه می‌شود

خدمات نوین و پیشرفته «نقشه مجازی ایرانسل» با نام تجاری «نما» برای اولین‌بار در کشور و به صورت آزمایشی از روز شنبه 11 دی‌ماه در شش کلانشهر تهران، کرج، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد مقدس به مشترکین ایرانسل ارائه می‌شود.

نقشه مجازی ایرانسل

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این سرویس می‌تواند با تشخیص مکان قرارگیری مشترکین در تمام نقاط تحت پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل، کاربرد های متنوعی را به آنان ارائه کند.

مشترکین ایرانسل، به کمک سرویس نقشه مجازی ایرانسل می‌توانند موقعیت جغرافیایی دوستان خود را معین نموده . یا محل خود را به آنها اطلاع دهند . بدین صورت که موقعیت دوستان از طریق پیام‌کوتاه (SMS) و یا پیام چندرسانه‌ای (MMS) به مشترک ارسال می‌گردد . حتی وی قادر خواهد بود موقعیت‌ها را بر روی نقشه فارسی رصد کند. همچنین مشترک می‌تواند محل قرارگیری خود را مکان‌یابی کرده و از موقعیت فعلی خود در نقشه آگاه شود.

پس از اولین درخواست مکان‌یابی، سیستم طی یک پیام‌کوتاه از دوستان مشترک درخواست مجوز می‌کند . در صورت تایید آنها، مشترک از موقعیت ایشان باخبر می‌شود. همچنین این سرویس دارای قابلیت‌های پیشرفته‌تری از جمله راه‌اندازی گروه و انجمن بوده و مشترکین می‌توانند دوستان خود را بر این اساس طبقه‌بندی کنند.

براساس این گزارش، خدمات نوین نقشه مجازی ایرانسل ( irancell ) به آسانی و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار، تنظیمات خاص و یا سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) قابل استفاده بوده . انواع گوشی‌ها، حتی گوشی‌های ساده و قدیمی نیز این سرویس را پشتیبانی می‌کنند.
در مرحله پیش راه اندازی، تمامی مشترکین ایرانسل برای ثبت‌نام و فعال‌سازی سرویس نمای دوستان می‌توانند به پورتال نقشه مجازی ایرانسل در وب‌سایت رسمی این شرکت مراجعه کنند . یا یک پیام‌کوتاه بدون متن به شماره 8989 ارسال نمایند. دریافت رمز عبور از طریق ارسال پیام‌کوتاه بدون متن به شماره 130 . یا تماس با مرکز خدمات مشترکین ایرانسل به شماره 700 نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

نحوه فعال‌سازی سرویس نمای دوستان

مشترکین ایرانسل پس از ثبت‌نام و فعال‌سازی سرویس نمای دوستان خود می‌توانند از طریق مراجعه به پورتال خدمات نقشه مجازی ایرانسل، شماره‌گیری کد دستوری #898* از خط ایرانسل خود و یا ارسال عبارت «راهنما» و یا “rahnama” به شماره 8989 از طریق پیام‌کوتاه، از خدمات و مزایای متنوع این سرویس استفاده کنند.

در این مرحله، هزینه ثبت‌نام و هربار مکان‌یابی تنها 200 ریال تعیین شده است. ضمن آنکه مشترکین می‌توانند برای مشاهده جدول قیمت‌گذاری، به پورتال نقشه مجازی در وب سایت ایرانسل مراجعه کنند.

براساس اطلاعیه ایرانسل در مرحله پیش راه اندازی، این سرویس به صورت آزمایشی در کلانشهرهای تهران، کرج، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد به مشترکین علاقه‌مند ارائه می‌شود . متقاضیان می‌توانند پس از ثبت‌نام، از مزایای منحصر به فرد این سرویس استفاده کنند. تمام تلاش ایرانسل بر ارائه خدمات باکیفیت و پیشرفته به مشترکین است . با این حال پیش‌بینی می‌شود که در مرحله راه‌اندازی آزمایشی این سرویس اختلالاتی وجود داشته باشد . لذا مشترکین می‌توانند موارد احتمالی، پبشنهادات و انتقادات خود را از طریق لینک موجود در وب‌سایت ایرانسل به کارشناسان این شرکت ارسال نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.