مجله سیم کارت

صدوقی: حضور نرم افزارهای ارتباطی را تبدیل به فرصت می کنیم

0 33

مديرعامل همراه اول ارائه سرويس هاي باند پهن را فرصتي براي رقابت و ارانه خدمات بهتر به مشتركين عنوان كرد.

به گزارش اداره كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مهندس وحيد صدوقي مديرعامل اپراتور اول تلفن همراه كشور، در مجمع عمومي عادي ساليانه اين شركت، در پاسخ به سؤال يكي از سهامداران در خصوص تأثير ورود سرويس هاي ارتباطي نظير وايبر و واتس اَپ بر درآمد اپراتورهاي تلفن همراه و اينكه آيا براي اين مورد تدبيري انديشيده شده است يا خير؟، گفت: سرويس هاي ارتباطي جديد OTT كه خدمات mVoIP را ارايه مي نمايند، مي توانند چالشي براي اپراتورها باشند. ولي از آنجا كه همراه اول از قبل پيش بيني هاي لازم را كرده است، با ورود به سرويس هاي باند پهن و ارائه خدمات نوين، مشكل خاصي نخواهد داشت.

صدوقي افزود: خيلي از دولت ها از اپراتورها حمايت مي كنند به عنوان مثال در كشور امارات “وايبر” و “واتس اَپ” فيلتر شده است. البته در ايران ارايه اين خدمات آزاد است و همه اين نرم افزارهاي ارتباطي موبايلي، باز هستند. سياست همراه اول رويكرد رقابت در اين حوزه است و مطمئن هستيم با ارائه سرويس هاي باند پهن، هرچند تهديدي در دل آن نهفته است، ولي با تدبيري كه انديشيده شده مي توانيم خدمات مورد نياز مشتركين را ارائه دهيم.

وي با اشاره به چشم انداز همراه اول و برنامه اين اپراتور براي سال ۹۳ اظهار داشت: در سال جاري در راستاي رسيدن به چشم انداز   همراه اول، تمركز ما ارائه سرويس باند پهن به مشتركين است كه انشاالله با تدبير وزارت ارتباطات و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، ارديبهشت ماه مجوز فركانس را دريافت و پس از پايان دوره انحصار، در ابتداي شهريور ماه، سرويس هاي نسل هاي بالاتر را ارائه مي نمائيم. سعي داريم در ۴ ماه باقيمانده هر چه سريعتر مقدمات كار را فراهم كنيم و در اولين فرصت سرويس هاي جديد خود را عرضه كنيم. اين كار بزرگي است و يك تحول اساسي در ارتباطات كشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.