مجله سیم کارت

ضدعفونی کننده های فرابنفش

0 14

از زمان شیوع ویروس کرونا و همه گیری این ویروس افراد به طور مرتب سعی دارند که گوشی ها خود را تمیز کنند که در این میان ضدعفونی کننده های فرابنفش پدید آمدند که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفت . اما تا چه حد این ضد عفونی کننده های فرا بنفش کاربرد دارد باید بگوییم که ضد عفونی کردن کوشی ها با همان روش قدیمی بهتر است .
در واقع این دستگاه های ضد عفونی کننده با استفاده از نور فرابنفش به نابود کردن میکروب ها می پردازند .لامپ های یو وی که برای ضدعفونی استفاده می شود انواع متفاوتی دارد که بخشی از این لامپ ها برای ضد عفونی مورد استفاده قرار می گیرد ، که این لامپ ها یو وی سی نام دارد که این نوع لامپ ها در تخریب مواد ژنتیکی عملکرد خوبی دارد و ویروس ها با وجود این دسته از لامپ ها شانسی برای زنده ماندن ندارند .باید بگوییم که لامکپ های یو وی سی می توانند ویروس های گوشی را بکشد که با آزمابشات جدید به این نتیجه رسیدیم که این آزمایش ویروس کووید 19 را نیز از بین می برد و حتی با آزمایشات دقیق تر نشان داده شده است که این لامپ ها قادر به از بین بردن ویروس سارس نیز هستند .
همتن طور که گفتیم نابود کردن ویروس ها توسط اشعه لامپ ها کاملا درست است ولی باید بگویی که این دستگاه های ضدعفونی کننده به اندازه الکل موثر نیستند زیرا ممکن است شکاف ها و پورت های گوشی ویروس را درون خود نگه دارند که در برابر نور از ان ها محافظت کند . در واقع این دستگاه های ضد عفونی کننده به عنوان ابزار تمیز کننده با قیمتی که دارند زیاد خرید آن ها عاقلانه نیست و برای افرادی که نگرانی جدی در خصوص وجود ویروس روی گوشی خود دارند دستمال و الکل کاربرد بیشتری دارد . طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) محلول‌های حاوی حداقل 70 درصد الکل قادر به ضد عفونی کامل گجت ‌های الکترونیکی هستند و ویروس کرونا را از بین می ‌برند . برای استفاده از الکل هم لازم نیست زیاده‌ روی کنید و کافی است مقداری الکل بر روی پارچه‌ ی میکرو فایبر ( یا دستمال کاغذی یا پارچه‌ ی تمیز ) بمالید و با آن گوشی موبایل خود را به آرامی پاک کنید . برای درون پورت ‌ها هم می‌ توانید از مسواک آغشته به الکل استفاده کنید اما مراقب باشید حین تمیز کردن پورت‌ ها فشار زیادی به پورت‌ ها وارد نشود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.