مجله سیم کارت

عدم تائید اخطار اپل به کاربران ایفون11

0 25

عدم تائید اخطار اپل به کاربران ایفون11

در هفته های اخیر اخبار زیادی مبنی بر مشکلات تعداد زیادی از کاربران گوشی های ایفون مبنی بر تعویض باتری های گوشی در تعمیرگاه هایی غیر از نمایندگی های مجاز و رسمی کمپانی اپل به گوش رسیده، اما  در ایفون‌ 11، این مشکل در مورد صفحه نمایش نیز صدق می‌کند و اگر کاربری در محلی غیر از نمایندگی‌های رسمی "اپل" و یا شرکت آن‌ها اقدام به تعویض صفحه نمایش  گوشی خود کند، با هشدار مواجه خواهد شد!

این کمپانی در روز های اخیر متنی را منتشر کرده که کاربران گوشی‌های "ایفون 11ایفون 11 پرو و ایفون 11 پرو مکس را به تعویض نمایشگرهای معیوب در مراکز رسمی این شرکت تشویق می‌کند. اپل بر این باور است که تعویض قطعات گوشی‌های آیفون باید توسط متخصصین مورد تایید این شرکت صورت گیرد زیرا از قعات  orginal و متخصصین با  کیفیت استفاده میشود. بخشی از بیانیه‌ اپل در این رابطه بدین شرح است:

بسیار مهم  است که اگر قصد تعویض نمایشگر آیفون خود را دارید، گوشی خود را نزد متخصصین مورد تایید ما ببرید که از قطعات اصلی اپل استفاده می‌کنند.

تعمیراتی که توسط اپل یا متخصصین مورد تایید این شرکت صورت نگیرند، ممکن است در ادامه باعث بروز مشکلاتی برای کاربر شوند و یا عملکرد خوبی از خود نشان ندهند.

این شرکت به کاربرانی که به این بیانیه اهمیت نمی‌دهند اخطار داده است و فهرستی از مشکلات احتمالی منتشر کرد که در صورت تعویض صفحه نمایش توسط افراد غیر متخصص ، ممکن است برای کاربران اتفاق بیافتد. در بین این موارد می‌توان به عملکرد بد صفحه لمسی، مشکلاتی در نمایش رنگ‌ها و روشنایی نمایشگر و حتی مشکلاتی در قابلیت True Tone اشاره کرد.

در همین رابطه ، اگر پیچ‌ها و روکش‌ها به درستی جایگذاری نشوند می‌توانند باعث وارد شدن آسیب‌های جدی به باتری شده و یا باعث داغی بیش‌ از حد و در اخر آسیب‌دیدگی گوشی میشوند.

 اتفاقات اخیر پیرامون تعویض باتری آیفون X  اپل را به واکنش وا داشت

برای کمپانی اپل ظاهرا دلخوری کاربران جهت این مشکلات اهمیت چندانی ندارد ، زیرا که ادعا می‌کند در وحله اول این کار برای خود کاربران بهتر است. با این اوصاف حتی اگر اقدام به تعویض نمایشگر خود کنید هم مشکل خاصی برایتان پیش نخواهد آمد. یعنی گوشی روشن خواهد شد و می‌توانید از آن استفاده کنید. اما در بخش تنظیمات، همیشه این پیغام خطا برای شما وجود دارد که می‌گوید نمایشگر اصلی اپل شناسایی نشد. اگرچه در روزهای اول، این پیغام خطا به صورت اعلان نمایش داده خواهد شد، سپس برای 15 روز در صفحه اصلی منوی تنظیمات نمایش داده می‌شود و در نهایت هم به بخش تنظیمات، عمومی و درباره انتقال می‌یابد. (Settings/ General/ About).

بنا بر اعلام اپل، این سیاست تنها در مورد گوشی‌های جدید (آیفون 11) اپل وجود دارد و  بعد از تعویض نمایشگر دیگر آیفون‌ها، چنین پیغامی نمایش داده نخواهد شد. از همین رو  همانند سیاستی که اپل در قبال باتری آیفون‌های سری X در پیش گرفت و در صورت تعویض آن در محل‌هایی غیر از مراکز رسمی اپل، اطلاعات سلامت آن‌ها نمایش داده نمی‌شد، در این مورد هیچ مشکلی گریبان کاربر را نخواهد گرفت و نمایشگر تعویض شده در صورت کیفیت بالای کار تعمیرکار، بدون مشکل برای فرد کار خواهد کرد.

این اقدام اپل قابل توجه و تحسین برانگیز است . ولی این سوال پیش میاد.  چرا این کمپانی در مورد تعویض قطعات  این همه سخت گیری میکند؟ اما شما میتوانید که بگویید این تصمیم نا عادلانست یا ترجیح می دهید از مرغوب ترین قطعات و بهترین متخصصان استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.