مجله سیم کارت

عرضه تراشه ارزان تر مدیاتک با قابلیت 5G

0 83

عرضه تراشه ارزان تر مدیاتک با قابلیت 5G

با توجه به گسترش “اینترنت 5G”  ،کمپانی مدیاتک از مدتی قبل از اولین تراشه خود با قابلیت  5G رونمایی کرد . که از مودم Helio M70 بهره می‌برد. در همین راستا مطللع شدیم که پردازنده موجود در آن مجهز به هسته‌های مبتنی بر معماری Cortex-A77 شرکت ARM است. پردازنده گرافیکی مجصول جدید مدیاتک مجهز به معماری Mali-G77 می باشد.تراشه پرچم دار این کمپانی با تراشه 7 نانومتری . همچنین با اسم رمز MT6885  مشخص شده است . یک تراشه بسیار قدرتمند و مناسب محسوب می شود.شایان ذکر است که طبق یک گزارش جدید ظاهرا شرکت مدیاتک به غیر از این تراشه قصد دارد . از یک عرضه تراشه ارزان تر مدیاتک در سال 2020  نیز رونمایی کرده و در اختیار شرکت‌های مختلف قرار دهد.

در ادامه لازم به ذکر است که این تراشه مجهز به فناوری 7 نانومتری بوده و با اسم رمز MT6873  شناخته می شود.  معماری استفاده برای این گوشی بسیار مشابه اولین تراشه 5G مدیاتک می باشد.

عرضه تراشه ارزان تر مدیاتک با قابلیت 5G

شایان ذکر است که این محصول با ابعاد کوچکتر( حدود 25 درصد)، قیمت ارزان‌تری دارد. طبق اطلاعات تولید انبوه تراشه MT6873 از سه‌ماهه دوم سال 2020 آغاز می‌شود . در سه ماهه سوم شاهد عرضه‌ی گوشی‌های مبتنی بر آن خواهیم بود.

در راستای همین اخبار از طرف شرکت مدیاتک، باید به کمپانی کوالکام اشاره نمائیم که ارائه‌ی قابلیت  5G برای تراشه‌های اسنپ‌دراگون سری 700 و 600 را تایید کرده است. بنابراین  می توان خاطر نشان کرد که در سال 2020،  تعداد بسیار زیادی از گوشی‌هایی با قابلیت 5G، و همچنین مبتنی بر قیمت‌های مختلف ارائه خواهد شد.

 

بنابراین طبق تمام بیانات و همچنین حجم افزایش  رقابت بین مدیاتک و کوالکام در سال 2020 احتمالا این روند منجر به کاهش قیمت تراشه‌های موجود خواهد شد. پس می توان براحتی احتمال کاهش قیمت گوشی های  مبتنی بر قابلیت 5G را داد و احتمال عرضه این گوشی ها در بازار با قیمت مناسب می تواند بسیار پرسروصدا باشد.

تصورات حاکی از اینست که مدیاتک به احتمال زیاد بعد از اتمام فرایند ساخت این فناوری . اقدام به ساخت تراشه‌های 5G مبتنی بر فرایند ساخت 6 نانومتری نماید. از اینرو در صورت عملی شدن این احتمال، ظاهرا تولید انبوه این تراشه‌های 6 نانومتری 5G از سه‌ماهه چهارم سال  2020 آغاز می‌شود و گوشی‌های 2021 می‌توانند از آن بهره ببرند. بنابراین بهره‌گیری از این فرایند ساخت منجر به بهبود مصرف انرژی خواهد شد. این در حالیست که تراشه های 5G فعلی دارای مصرف انرژی بسیار قابل توجهی خواهند بود. از اینرو گوشی‌های 5G با باتری بزرگ‌تری عرضه خواهند شد.

 

در نهایت لازم به ذکر است که با توجه به این موارد ، سازندگان تراشه‌ها با بهره‌گیری از رویکردهای مختلف  قصد دارند مصرف انرژی این تراشه‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.