مجله سیم کارت

علت طراحی های تکراری گوشی های هوشمند چیست؟

0 51

با وجود تمام ابتکار ها و نوآوری های که در حوزه تکنولوژی شده است وگوشی های هوشمندی که شرکت های مختلف ارائه داده اند سیستم های گوشی های هوشمند به نسبت روز به روز بهتر شده اند و از نظر سخت افزاری پیشرفت چشمگیری داشته اند اما این گوشی ها از نظر ظاهری و بصری تغییر زیادی نداشته اند و اکثرا تکراری و همیشگی هستند که این موضوع در دنیای فناوری یک ضعف محسوب می شود و بهتر است که شرکت های تولید کننده این نوع گوشی ها بیشتر از پیش به این موضوع اهمیت بدن .
البته این موضوع هم هست که گوشی هایی که به تازگی ارائه شده اند تنوع رنگ های فراوانی دارند واین موضوع از طرف شرکت های ارائه دهنده برای کاربران جذابیت زیادی را ایجاد کرده است اما هنوز از لحاظ ظاهری گوشی ها تغییر زیادی نکرده اند و فقط کار خود را به تغییر رنگ بدنه محدود کرده اند که این کار زیاد جالب نیست زیرا این گجت ها اسباب بازی کودکان نیستند که ایجاد رنگ های جذاب نظر کاربران را جلب کنند . در واقع بودن هر دو این ویژگی ها کنار هم می تواند به ارائه یک محصول جدید کمک کند تا در میان بقیه رقبا در این حوزه به چشم بیاید .
که در این زمینه گوشی های "گلکسی20 " اشاره میکنیم خمیدگی های موجود در این نسل کمتر از نسل قبل شده و با نمایشگر تخت مواجه شدیم در واقع این شرکت هیچ تلاشی برای تغییر در ماژول دوربین خود نکرده و معمولا تغییرات رو در خمیدگی ها و برجستگی ها اعمال کرده است .
با در نظر گرفتن کمی انصاف سامسونگ تنها شرکتی نیست که از نظر طراحی ضعیف است بلکه گوشی های چینی نیز از این قائده مستثنی نیستند در آخر اگر بخاهیم به گوشی ها نگاهی اجمالی بیاندازیم احتمالا فکر میکنید که تمام آن ها توسط یک برند طراحی و تولید شده اند . گوشی های تاشو شاید این تنوع را ایجاد کند .
در مورد انتقاد به تکراری بودن گوشی های هوشمند گوشی های تاشو یه محصول جدید و استثتایی به شمار بیاید در واقع این گجت از لحاظ ویژگی های ظاهری در حال حاضر توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند و حس جذابی را ایجاد کرده است .
امیدواریم در آینده توسعه دهندگان هم بتوانند از ایده های جدید و جالب تری در ارائه گوشی های هوشمند استفاده کنند و فضای گسترده ای را برای نوآوری و خلاقیت ایجاد کنند .
در مورد وضعیت فعلی باید به این نکته اشاره کرد پرچمداران زیادی در این زمینه فعال هستند اما تعداد زیادی از گوشی های میان دوره کپی یکدیگر هستند و این ارائه دهندگان توجه و تلاشی برای جذاب کردن طراحی ندارند و با شرکت ها محافظه کارانه عمل می کنند وبیشتر از آن به فکر سخت افزار بهتر و دوربین های قدرتمند تر هستند و این دو ویژگی جزو اولویت های اصلی این شرکت ها قرار دارد .
در ادامه این که نباید عملکرد شرکت ها به این شکل باشد و باید در اینده به دنبال خلق محصول خاص باشند تا بازار را در دست بگیرند و توجهات را به سوی خود بکشانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.