مجله سیم کارت

علت کاهش کاربران و طرفداران ایفون چیست؟

0 19

علت کاهش کاربران و طرفداران ایفون چیست؟

همانطور که می دانید خبرهای زیادی درباره کمپانی "اپل" شنیده می شود.خبرگزاری های مختلف ،گزارش های مختلفی درباره میزان تمایل افراد به استفاده از گوشی های "ایفون" منتشر کرده اند.

خبرگزاری BankMyCell در خبری به صراحت اعلام کرده است که میزان نگه داری طرفداران ایفون نسبت به سالهای گذشته تا حد چشمگیری کاهش یافته است و تعداد زیادی از کاربران ایفون تمایل دارند تا گوشی های خود را به "اندروید" تغییر دهند.این خبرگزاری با تمرکز بر روی میزان وفاداری به برند اپل در تلاش است تا میزان طرفداران کاربران سیستم عامل "ios" و اندروید را بسنجد.در واقع نتایج نشان می دهد نسبت مارس 2018 تعداد کاربران ایفون حدود 15 درصد کاهش یافته است.و این رقم در مقایسه با گوشی های اندروید بسیار کم بوده وتنها تعداد بسیار کمی از کاربران گوشی های اندروید،تمایل به تغییر گوشی های خود دارند.

این خبر در حالی منتشر شد که چند ماه پیش چندین سایت معتبر اعلام کردند که میزان فروش ایفون به میزان قابل مشاهده ای در کشور چین بالا رفته است.

علت کاهش کاربران و طرفداران ایفون چیست؟

حال خبرهای ضد و نقیض زیادی در اینباره شنیده می شود.تا جایی که شرکت‌ تحقیقاتی Kantar اخیرا طبق گزارشی اعلام کرد که کمپانی ایفون در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ،نسبت به سال گذشته تا 2.4 درصد کاهش داشته است.

شرکت تحقیقاتی Gartner نیز طی گزارشی از کاهش عرضه ی حدود 4 درصدی گوشی‌های هوشمند طی 2019 خبر دادند.

حال سوالی که برای هر کسی ممکن است پیش بیاید اینست که علت کاهش فروش گوشی های ایفون چیست؟

جواب این سوال را با بیانی از رنجیت آتوال، مدیر تحقیقات شرکت Gartner مطرح می کنیم،ایشان علت تمایل کمتر کاربران به گوشی های ایفون و همچنین کاهش فروش این مدل گوشی ها را اینگونه مطرح کردند که با توجه به اینکه تلفن‌های همراه کاربردها و تجربه‌های جدیدی ارائه نمی دهند و در نتیجه کاربران شاهد ارتقاء گوشی های خود نیستند ،این امر باعث کاهش تمایل افراد به خرید گوشی های ایفون گردیده است.

در نهایت ذکر این نکته حائز اهمیت است که کاربران "سامسونگ" پایینتر میزان تعویض گوشی را در بین مابقی کمپانی ها داشته اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.