مجله سیم کارت

فروش بالای گوشیهای مجهز به 5G در سال 2020

0 28

فروش بالای گوشیهای مجهز به 5G در سال 2020

فناوری 5G یکی دیگر از قابلیتهای به روز در گوشی های هوشمند می باشد که اخیرا توسط کمپانی های مختلف مانند سامسونگ،  هواوی،  اپل و…  بکار گرفته شده است. در واقع پیش بینی ها حاکی از اینست که در سال 2020 حدود 300 میلیون گوشی هوشمند مجهز به فناوری 5G در سراسر دنیا به فروش خواهد رسید.

شرکت TSMC که در ساخت تراشه‌ پردازنده‌های شرکت اپل معروف است،  اعلام کرده است که با حداقل ظرفیت خود،  مشغول به تولید می باشد.  در حقیقت این شرکت برآورد کرده است که با توجه به حجم سفارشات برای ساخت 5G، تقاضا برای فروش گوشی‌های هوشمند  مجهز به این فناوری در سال آینده به 300 میلیون دستگاه خواهد رسید.

شایان ذکر است که درباره میزان تقاضا برای اینترنت 5G،  نظرات مختلف و البته متفاوتی ذکر شده است. گروهی این میزان را به 200 میلیون دستگاه و حتی پایین تر از آن برآورد کرده اند،  که در هر حالت این رقم  در صورت عملی شدن، بسیار خوشبینانه تلقی می شود.

طبق تخمین های در نظر گرفته شده توسط شرکت Strategy Analytics، گوشی‌های هوشمند 5G،  با میزان درصد پایین، تنها یک درصد از فروش امسال را به خود اختصاص خواهند داد که علت آن عدم برخورداری بسیاری از کشورها از زیرساخت‌های لازم جهت بهره‌مندی از این فناوری می باشد. این در حالیست که این میزان، سال بعد ده­‌ها برابر افزایش خواهد داشت . به عبارت دیگر می توان بیان کرد که در پنج سال آینده نیمی از گوشی‌هایی که فروخته می‌شوند، مجهز به فناوری 5G خواهند بود.

فروش بالای گوشیهای مجهز به 5G در سال 2020

از اینرو اکثر شرکت­‌های مخابراتی پیوسته در تلاش هستند تا اقدامات لازم را جهت توسعه و گسترش این فناوری به شهرهای بیشتر انجام دهند.

در این میان می توان به فروش بالای گوشی های مجهز به این فناوری برای گوشیهای کمپانی سامسونگ و هواوی اشاره نمود که با فروش بالایی در سالهای آینده مواجه خواهند شد. این در حالیست که میزان فروش محصولات سامسونگ در کشور چین تنها یک در صد می باشد. زیرا در کشور چین برندهای معروفی از کمپانی های مختلف، دارای محبوبیت بیشتری نسبت به کمپانی سامسونگ خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.