مجله سیم کارت

فعال سازی اینترنت 5G برای کاربران خانگی

0 380

وزیر ارتباطات اعلام کرد به زودی اینترنت 5G برای کاربران ثابت نیز فعال می شود و تا اسفند ماه قول ارائه این خدمات را به مشترکین ثابت داد . ایشان در ادامه افزود تصمیم های جدیدی در رابطه نسل پنجم شبکه موبایل ایران داریم و تصمیم داریم تا پایان دولت سایت های فعلی را به اینترنت 5G مجهز کنیم .

آذری جهرمی ایران را پنجمین کشور دارای تکنولوژی اینترنت 5G در منطقه خاورمیانه اعلام کرد . گفت : بر اساس برنامه ششم توسعه تا سال 1404 ، ده درصد توسعه شبکه ملی اطلاعات در بستر های جدید مانند نسل پنجم باید انجام شود . وزیر ارتباطات از همکاری شرکت ایرانسل و مخابرات برای توسعه زیر ساخت‌ ها و نرم‌ افزار های دانشگاه‌ ها در مسیر آموزش مجازی خبر داد و گفت : این اقدامات با هدف این است که آموزش در شرایط کرونا تعطیل نشود . وی با اشاره به این که بخشی از عقب ‌افتادگی در حوزه اینترنت ثابت باید توسط 5G، جبران شود ، افزود  : تا اسفند ماه سال جاری برای کاربران خانگی با ارتقای شبکه ، 5G به صورت نقطه ‌ای فعال خواهد شد .

اینترنت 5G

وزیر ارتباطات به سهم 19.4 درصدی ICT در اقتصاد کشور اشاره کرد . این بخش را دارای ظرفیت‌ های بسیاری برای رشد دانست و تصریح کرد : صورت‌ های مالی شرکت ‌های ICT بورسی وضعیت مناسبی را برای سرمایه‌ گذاران بورس به نمایش می‌ گذارد . وی به اهمیت راه‌ اندازی خدمات 5G هم‌ زمان با این فناوری اشاره کرد . افزود : برای ورود نسل سوم تلفن همراه به کشور دوازده سال مقاومت شد . فرصت طلایی که برای همزیستی با تکنولوژی روز آن زمان دنیا نیاز بود از دست رفت . زمانی که بر اساس نیاز ها این تکنولوژی وارد کشور شد عده‌ ای نگران فضای مجازی و آفت‌ های آن شدند . اپراتور ایرانسل ( irancell ) اولین اپراتور ارائه دهنده خدمات اینترنت 5G در ایران است .

سخنرانی وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات به راه‌ اندازی 5 در دنیا اشاره کرد و گفت : ما نیز در برنامه « ایران هوشمند » طوری برنامه ‌ریزی کرده‌ ایم . که هم‌ زمان همه بخش ‌ها به دنبال اجرای این برنامه باشند . وی افزود : بخشی از مسئولیت آینده روشن با وزارت ارتباطات است . در قالب برنامه ایران هوشمند اینترنت 5G در دو سال گذشته طی پژوهش ‌هایی در دانشگاه تهران تهیه‌ شده است . به دلیل این که این برنامه نیاز به حرکت همگام تمام بخش ‌ها دارد . از سه ماه پیش برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارائه‌ کرده است .

آذری جهرمی در پایان به آغاز حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال بر اساس برنامه ایران هوشمند برای آینده روشن اشاره کرد . گفت : امیدواریم مردم به‌زودی از نتایج ملموس اینترنت 5G استفاده کنند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.