مجله سیم کارت

فعال نشدن سیم کارت در گوشی های اندروید

0 18,203

.یکی از مشکلاتی که بعضی اوقات در هنگام کار با گوشی رخ می دهد پیام no sim است که بی شک برای خیلی از کاربران اتفاق افتاده است . اکثر کاربران وقتی با این پیام روبرو می شوند گوشی خود را خاموش کرده و سیم کارت خود را چک می کنند . در بیشتر موارد هم این مشکل فعال نشدن سیم کارت رفع اما گاهی اوقات مشکل بخاطر خود “سیم کارت”(مانند سوختن سیم کارت) براحتی حل نمی شود . بایستی به مراکز مربوطه مراجعه کرده و جهت رفع مشکل اقداماتی انجام دهید . جدای از این مشکلات پیام no sim می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که ما در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بررسی فعال نشدن سیم کارت در گوشی های اندروید:

اولین راه حل پیشنهادی در هنگام مواجه شدن با این مشکل فعال نشدن سیم کارت در گوشی های اندروید اینست که برای چند ثانیه پاور”گوشی”خود را نگه دارید و سپس دکمه restart را بزنید .در صورتی که این گزینه در گوشی شما وجود نداشت می توانید به راحتی گوشی خود را خاموش کرده و سپس روشن کنید.

بررسی فعال نشدن سیم کارت در گوشی های هواوی:

هم چنین شما می توانید با فشار دادن دکمه های Volume Down و Power گوشی خود را هارد ریست و گوشی تان را مجددا راه اندازی کنید. نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم مربوط به گوشی هواوی است.شما در این مدل گوشی ها براحتی می توانید گوشی خود را خاموش کنید  و باتری گوشی را دربیاورید و بعد از چند دقیقه ی کوتاه دوباره باتری را سرجای خود قرار دهید.به احتمال زیاد اگر سیم کارتتان سالم باشد(نسوخته باشد) و مشکل فنی دیگری نداشته باشید با اینکار مشکل  no sim و فعال نشدن سیم کارت حل خواهد شد.

بررسی سیم کارت

یکی از کارهای مهمی که در هنگام پیام no sim باید انجام شود بررسی سیم کارت می باشد.چون ممکن است در هنگام درج سیم کارت ( simcart ) در گوشی قسمت پانچ گوشی دچار مشکل و سیم کارت به شکل درست در جای خود قرار نگرفته باشد.پیشنهاد ما اینست که در صورت امکان سیم کارت خود را بر روی گوشی  دیگری نیز امتحان کنید. اگر قسمت پانچ گوشی خراب باشد می توانید با یک تکه کاغذ و یا چسب سیم کارت را در جای خود قرار دهید.

بررسی برنامه ها

باید به یاد داشته باشید که  هر نرم افزاری را نمی توان در هر گوشی استفاده کرد.زیرا در بعضی مواقع در صورتی که آن نرم افزار با گوشی همخوانی نداشته باشد ممکن است با پیام no sim مواجه شوید.بنابراین بهتر است که گوشی خود را در حالت  safe mode قرار دهید و بعد از گذشت چند ساعت مشکل مربوطه را بررسی کنید . اگر مشکل فعال نشدن سیم کارت برطرف نشد می توانید براحتی برنامه ی مورد نظر را حذف کرده و گوشی خود را از حالت  safe mode خارج کنید و مجددا مشکل را بررسی کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که با روش های اعلامی مشکل برطرف نشد:

  • بهتر است گوشی خود را در حالت هواپیما flight mode قرار و بعد از گذشت تایمی کوتاه به حالت عادی برگردانید.با اینکار امکان برطرف شدن مشکل وجود دارد.
  • در گوشی های اندروید برای رفع این مشکل می توانید براحتی گوشی را از حالت شبکه به حالت  خودکار تغییر دهید.
  • مورد آخری که در هنگام وجود مشکل باید بررسی شود چک کردن اپراتور شبکه است. شما حتما بایستی از درست بودن اپراتور شبکه خود اطمینان حاصل نمائید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.