مجله سیم کارت

قابلیت قفل فعالسازی دلیل بر اورراق شدن گوشی های اپل

0 30

قابلیت قفل فعالسازی دلیل بر اورراق شدن گوشی های اپل

یکی از ویژگی های خاصی که اپل برروی گوشی های خوداعمال کرده است استفاده از  قفل فعال‌سازی می باشد.کمپانی بزرگ اپل این کار را به جهت قابلیتهای بالای امنیتی اجرا نموده است. زیرا با این کار موفق خواهد شد اپل آی‌دی کاربران را به پردازنده‌ای امنیتی به‌نام T2 متصل نماید. این قابلیت موجب خواهد شد تا در مواقعی که کاربر گوشی خود را گم می کند قادر خواهد بود با استفاده از قابلیت Find My، آن را ازطریق سرورهای امنیتی اپل متصل نماید.از اینرو تا زمانی‌که آی‌دی اپل صاحب دستگاه دردسترس نباشد، آن دستگاه در این شرایط استفاده‌نکردنی است.

حال با تمام این بیانات مشکل اساسی که در این بین وجود دارد اینست که بسیاری از کاربران اپل از وجود چنین قابلیتی توسط این کمپانی بی خبر هستند. ازاینرو عده ای از کاربران درهنگام تعویض یا فروش گوشی های خود این قابلیت را غیرفعال نمی کنند و بدین طریق با غیرفعال بودن این قابلیت ، دیگر دستگاههای اپل دست دوم فروختنی نبوده و توسط افرادی کارنابلد سر از اوراق در می آورند.

بنابراین پایگاه تخصصی تعمیرات سخت‌افزاری، در گزارشی مستقل اعلام کرده است که وجود این مشکل در حال حاضر موجب شده است تا سالانه گوشی های زیادی از این کمپانی گرفتار اوراق شوند.از اینرو این مشکل ،مشکلی متداول می باشد.

 پیتر شیندلر، بنیان‌گذار و مالک thewirelessalliance، شرکتی فعال در‌زمینه‌ی  بازیافت وسایل الکترونیکی، در‌این‌باره می‌گوید:

ماهانه (در هر ماه) بین چهار تا شش‌هزارگوشی ایفون به‌دلیل وجود این قابلیت قفل می‌شوند.از اینرو نیاز برطبق ضرورت و به ناچاراین دستگاه‌ها اوراق می شوند.این آمار تنها آمار مربوط به یک مرکز بازیافت می باشد.

حال شیندلر برای رفع این مشکل پیشنهاد را برای کمپانی اپل ارائه نموده است.از اینروشیندلر قصد دارد با استفاده از کمپانی "اپل"، تأیید مراکز رسمی بازیافت و دست‌دوم فروشی ایجاد کند تا آن‌ها بتوانند کد امنیتی فعال‌سازی را غیرفعال نمایند.

بنابرایت شیندلر قصد دارد با شرکت های بازیافت کنندگان مشهور و فعال اپل در این رابطه همکاری داشته باشد.همچنین این کمپانی اعلام کرده است که شرکت هایی که نخواهند در این طرح مشارکت نمایند می توانند معافیت خود را از طریق سایت رسمی معافیت DMCA ارائه نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.