مجله سیم کارت

قانون جدید پیامک های تبلیغاتی

0 263

این روز ها که ارسال پیامک های تبلیغاتی زیاد است و این موضوع باعث اعتراض افراد شده است . افراد با این که پیامک های تبلیغاتی خود را می بنندند . ولی باز هم گاهی اوقات پیامک تبلیغاتی برایشان ارسال می گردد . این موضوع به معضلی تبدیل که بعضی افراد با آن درگیر هستند . گاهی پیامک هایی با سیم کارت های مشخص  ارسال می شود . تعداد افراد شاکی هر روز بیشتر می شود در بعضی مواقع هزینه دریافت این پیامک ها نیز به گردن مشترک می افتد . با این که مدت زیادی از ابلاغ قانون ممنوعیت ارسال پیامک تبلیغاتی می گذرد . ولی باز با این حال خیلی از اپراتور ها هنوز اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند .

طبق قانون جدید که برای ارسال پیامک تبلیغاتی ” سیم کارت ها ” ، بر اساس اعلام شورای عالی فضای مجازی در این شورا قانونی تصویب شد . که سقف ارسال 500 پیامک در شبانه روز تصویب شود . اپراتور های تلفن همراه ملزم به اجرای آن هستند .

قانون جدید پیامک های تبلیغاتی

طبق قانون و مقرارات جدید ارسال پیامک انبوه اطلاع رسانی و تبلیغاتی و ارزش افزوده بدون اخذ اجازه از مشترکین ممنوع است . اپراتور ها نسبت به پیاده سازی این قانون موظف هستند . طبق مصوبه جدیدی در صورت اخذ اجازه ، خدمات پیامک انبوه برای مشترکان رایگان و بدون پرداخت هر گونه هزینه ای باید باشد . تعرفه خدمات ارزش افزوده پیامکی سایر بر اساس شرایط بازار تعیین می شود . به منظور رعایت حقوق مصرف کننده ، شروع ارائه خدمات الزاما باید پس از اطلاع رسانی به مشترک و اخذ تایید از وی در رابطه با تعرفه و سایر شرایط هر خدمت باشد .

ارائه کننده خدمات پیامک های تبلیغاتی موظف است تا با اخذ تاییدیه مجدد از مشترک نسبت به اطلاع مشترک از هزینه و سایر شرایط هر خدمت اطمینان حاصل کند.اپراتورها موظف هستند ، پس از اخذ تاییدیه های لازم از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هریک از خدمات پیامکی ارزش افزوده پیامکی و انبوه را از محدوده‌های ‌شماره‌ گذاری معین و متمایز (سرشماره مشخص) قابل تشخیص برای مشترکان ارسال کنند . از سوی دیگر اپراتورها موظفند ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه ، سامانه تشخیص ارسال پیامک انبوه از طریق شماره‌های شخصی که عموما از طریق SIMBox ارسال می‌شوند را برابر ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌ اندازی و ارسال این گونه پیامک ها را در شبکه خود متوقف کنند.

طبق اعلام رگولاتوری تخلف از هریک از مفاد این مصوبه و دستورالعمل های مرتبط با آن که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابلاغ خواهد شد ، نقض تعهدات پروانه‌ ای اپراتور محسوب و با آن برابر مقررات و مفاد پروانه برخورد خواهد شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.