مجله سیم کارت

قاچاق قانونی تلفن همراه همچنان ادامه دارد

0 28

قاچاق قانونی  تلفن همراه همچنان ادامه دارد

قاچاق گوشی تلفن همراه یکی از مباحث بحث برانگیزی است که نیاز به تامل فراوان دارد.هر ساله قاچاقچیان گوشی های تلفن همراه مبلغ هنگفتی از این طریق پول بدست می آورند .در واقع این افراد می توانند با استفاده از "طرح رجیستری" پول زیادی به جیب بزنند.اما سوالی که مطرح می شود اینست که این کار چگونه انجام می شود؟

در سال 85 برای اولین بار طرح رجیستری اجرایی شد اما در کمتر از یکسال یعنی در سال 86 این طرح به دلیل کم و کاستی هایی که داشت جمع آوری شد و پس از مدتی کوتاه و در همان سال با اصلاحات انجام شده این طرح از سر گرفته شد.

بعد ازاین طرح و همچنین همزمانی ممنوع شدن ورود گوشی توسط مسافر، قاچاق گوشی در همان سال به طرز عجیبی کاهش پیدا کرد.اما با مشکلات اقتصادی بوجود آمده و بالا رفتن قیمت گوشی های تلفن همراه در کشورمان ،ممنوعیت ورود گوشی توسط مسافر باطل شد و دوباره فرصتی نو برای قاچاقچیان گوشی فراهم شد.

قاچاق قانونی  تلفن همراه همچنان ادامه دارد

در واقع قاچاقچیان فرصت را غنیمت شمرده و با استفاده از طرح رجیستری بار دیگر موفق شدند بازار را به دست گیرند.این افراد با استفاده ازثبت کدملی افراد در سامانه ثبت می توانستند با کدملی فرد مذکور گوشی وارد کنند.که می توان گفت این نیز یکی از ضعف های "طرح رجیستری تلفن همراه" قلمداد می شد.

در همین راستا مسئولین طرح رجیستری از خرداد98 با ارائه ی قوانین سفت و سخت، سعی کردند تا مانع اینکار شوند .از اینرو طرحی را اجرا کردند که بواسطه آن و همچنین متصل کردن  سامانه گمرگ به ناجا و کنترل ورود و خروح افراد، تنها مسافرین واقعی موفق به امر رجیستری می شدند.بواسطه ی این طرح قاچاق گوشی از اینراه به هیچ وجه ممکن نبود.اما اخیرا با پدیده ای شگرف روبرو شدیم که نشان می دهد قاچاقچیان برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری خواهند زد.این افراد اینبار با خرید و فروش گذرنامه های مسافران دست به این اقدام زدند .قابل ذکر است که بعضی از آژانس های مسافرتی نیز در این کار دست دارند و به ازای خرید امتیاز رجیستری گوشی مسافری هزینه سفر آن ها را کمتر در نظر می گیرند.

قاچاق قانونی  تلفن همراه همچنان ادامه دارد

بی شک این کار به این روال پیش نخواهد رفت و مسئولین این عرصه برای مقابله با این روش نیز راه کارهایی را ارائه خواهند نمود.بنابراین باید منتظر خبرهای بعدی در این رابطه باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.