مجله سیم کارت

لرزش گیر سنسور شیفت در گوشی های سامسونگ

0 142

سامسونگ این برند بزرگ کره ای قرار است که در گوشی های هوشمند جدید خود از لرزش گیر سنسور شیفت استفاده کند . این شرکت کره ای پیش از این نیز در گوشی های هوشمند خود از لرزش اپتیکال استفاده کرده بود . این لرزش گیر اپتیکال نیز کارایی زیادی دارد و باعث می شود که شاهد عکس های با کیفیت و شفاف تر باشیم . ولی اپل در دوربین ایفون 12 پرو مکس خود از لرزش گیر سنسور شیفت استفاده کرده است . سامسونگ نیز باید به فکر این باشد برای گوشی های هوشمند جدید خود از این لرزش گیر استفاده کند .

لرزش گیر سنسور شیفت

در واقع این لرزش گیر ها ، مستقیما روی لنز اثر می گذارد و لرزش های لنز را خنثی می کند . سنسور شیفت مستقیما روی سنسور اثر می گذارد . سنسور را کنترل می کند و کیفیت بالایی را در استفاده از آن ها شاهد هستیم . با استفاده از این لرزش گیر دیگه شاهد تاری در تصاویر نخواهیم بود .البته لرزش گیر اپتیکال هم عملکرد بسیار خوبی دارد . این طور نیست که گوشی ‌های سامسونگ حین عکاسی و فیلم‌ برداری با اختلاف ضعیف ‌تر از رقبا باشند . اما خب همیشه فضا برای بهتر شدن وجود دارد . سامسونگ هم شرکتی هست که انتظار داشته باشیم بهترین را برای گوشی ‌های خود بخواهد .

بنابراین بی‌ راه نخواهد بود اگر بگوییم پرچم‌ دار بعدی این شرکت به جای لرزش گیر اپتیکال از لرزش گیر سنسور شیفت بهره می ‌برد . البته موردی که وجود دارد این است که “سامسونگ” با حذف لرزش گیر اپتیکال ، نیازی به استفاده از لنز های پیچیده و گران‌ قیمت نخواهد داشت . اما برای به کارگیری فناوری جدید به فضای بیشتری اطراف سنسور نیاز دارد . این می ‌تواند کمی مشکل‌ ساز باشد چون شرکت در نظر دارد در گوشی‌ های آینده‌ ی خود از سنسور دوربین بسیار بزرگ ‌تری به نسبت آن چه که اکنون شاهد هستیم استفاده کند . این که می ‌بینیم اپل این فناوری را بدون مشکل روی گوشی خود اعمال کرده فقط به این خاطر است که سنسور دوربین آیفون 12 پرو مکس 12 مگا پیکسلی است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.