مجله سیم کارت

لغو هزینه ریجستری گوشی موبایل

0 60

بر اساس گزارش رسمی سایت سیم کارت ، سازمان طرح ثبت تلفن همراه در کشور اعلام کرده است که از این پس نیازی به پرداخت مبلغی بابت هزینه ریجستری نیست و گوشی های موبایلی که به هر شکلی وارد کشور شده اند برای ریجستری نیازی به پرداخت تعرفه ندارند . طرح ریجستری گوشی با هدف جلوگیری از قاچاق گوشی اجرا شده است و این طرح شامل تمام برند های گوشی همراه می باشد . کمیسیون تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی در آبان ماه سال 1398 اعلام کرد نوع و تعرفه خدمت ثبت شناسه رهگیری کالا را برای تجهیزات با قابلیت نصب سیم کارت تصویب کرد .
در این مصوبه ، درخصوص نوع و تعرفه خدمت ثبت شناسنامه رهگیری تجهیزات با قابلیت نصب سیم‌ کارت ، آمده است : مرکز توسعه تجارت الکترونیکی شناسه رهگیری کالا برای تجهیزات با قابلیت نصب سیم‌ کارت (IMEI) را با هدف مدیریت یکپارچه شناسه رهگیری و جلوگیری از قاچاق این تجهیزات ، پس از بررسی یکتایی این شناسه‌ ها در کل کشور و اعتبار سنجی آنها در زیر سامانه همتا و در بستر سامانه جامع تجارت ثبت می‌ کند .

هم چنین سقف تعرفه ثبت شناسه رهگیری تجهیزات با قابلیت نصب "سیم‌ کارت" ، 30 هزار و 740 ریال ( 3074 تومان ) برای یک بار و در زمان ثبت آن ، تعیین شد . این تعرفه از اشخاص حقیقی و حقوقی که در چارچوب قوانین و مقررات مجاز به واردات یا ثبت شناسه این تجهیزات هستند ، در زمان ثبت در سامانه همتا اخذ می‌ شود .

چنان چه یک کالا دارای بیش از یک شناسه رهگیری باشد ، ثبت همه شناسه‌ های آن در حکم ثبت یک شناسه است . هم چنین به منظور رونق تولید و حمایت از تولیدکننده داخلی ، این تعرفه شامل تجهیزات تولید داخل که قابلیت نصب سیم‌ کارت دارند ،  . در حالی که این تعرفه تا پایان فروردین 1399 قابل اعمال بود ، سامانه اطلاع‌ رسانی طرح ثبت تلفن همراه ( رجیستری ) اعلام کرد با توجه به اتمام زمان مصوبه ‌ی 296 کمیسیون مقررات مبنی بر دریافت مبلغ 30740 ریال بابت تعرفه‌ ی  خدمت ثبت شناسه رهگیری تجهیزاتِ با قابلیت نصب سیم‌ کارت ، از ابتدای اردیبهشت‌ ماه ، تمامی دستگاه‌ هایی که از مبادی قانونی به‌ صورت مسافری و تجاری وارد کشور می ‌شوند ، مشمول پرداخت تعرفه فوق نیستند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.