مجله سیم کارت

محققان فیس ایدی را دور زدند

0 11

محققان فیس ایدی را دور زدند

چند وقت پیش که اپل قابلیت فیس ایدی را بر روی گوشی های خود اعمال کرده بود هکرها براحتی با روشهای مختلف موفق به شکستن فیس ایدی شدند.از اینرو اپل تمام تلاش خود را جهت اعمال راهکارهای ویژه برای جلوگیری از هک شدن اعمال کرد.

بعد از گذشت مدتی کمپانی امریکایی "اپل" اعلام کرد از قابلیت "فیس ایدی" بر روی گوشی های خود و همچنین "اینترنت 5G" استفاده خواهد کرد.

بعد از اعلام این خبر سوال اینجا بود که آیا فیس ایدی باز هم توسط هکرها باز خواهد شد یا نه؟ از اینرو اپل دست به کار شد و شروع به تست نمود.

یکسری از محققان برای تست فیس ایدی شروع به تست و تحقیق نمودند و سرانجام توانستند بار دیگر فیس ایدی را دور بزنند.روش کار به این شکل بود که محققان با دست کاری عینکی خاص بر روی کاربری ناهوشیار موفقبه شکستن قفل مربوطه شدند.

جالبتر از همه اینست که اپل قبلا اعلام کرده بود که درصد باز کردن فیس ایدی یک در میلیون است.اما باز این درصد برعکس جواب داده و قفل فیس ایدی براحتی باز شد.

در این راستا یک مورد وجود دارد و آن اینست که این عینک فقط بر روی افراد ناهوشیار یا در حالت خواب اعمال خواهد شد..محققان  توانستند با چسباندن بسیاردقیق نوعی نوار روی شیشه‌های عینک، فیس ایدی را دور بزنند و به گوشی "ایفون" د قربانی ورود کنند.

در واقع با خوابیدن فرد اسکن چشمهای کاربر به شکل کاملا خاصی انجام می شود و همین عامل باعث باز شدن قفل فیس ایدی می شود.به همین دلیل فرد الزاما و باید در حالت خواب و بیهوشی باشد.

حال مسئله ای که وجود دارد اینست که فرد آگاه هیچگاه راضی به استفاده این عینک نخواهد شد و حمله موردنظر مبتنی بر عملکرد تشخیص هوشیاری می باشد.

این حمله باز ضعفی اساسی از سمت اپل محسوب می شود و بی شک اپل برای حل این مشکل راه حلی اساسی خواهد اندیشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.