مجله سیم کارت

مدیاتک تراشه گیمینگ خود را عرضه می کند

0 56

مدیاتک تراشه گیمینگ خود را عرضه می کند

شرکت "مدیاتک" یک شرکت طراح محصولات نیمه هادی برای کاربردهای بی‌سیم، رسانه دیجیتال و پردازنده است. مدیاتک را همه علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی با حضور پررنگش در زمینه تولید تراشه‌هایش می‌شناسند که روند رو به رشدی را طی می‌کند. این شرکت تایوانی که تراشه‌های قدرتمند را با قیمتی ارزان تولید و عرضه می‌کند موفق شده در سالی که گذشت بیشتر از 404 میلیون دلار سودآوری داشته باشد.

اخیرا این کمپانی تایوانی اعلام کرده است که بزودی از جدیدترین پردازنده‌های خود یعنی هلیو G90 و G90T رونمایی خواهد نمود.نمونه  ی استفاده شده دراین پردازنده را می توان در کرین 980 هواوی به وفور دید.

این پردازنده قادر است حداکثراز10 گیگابایت رم پشتیبانی کرده و ازترکیب 8 هسته استفاده نماید.فرکانس کاری قابل استفاده در این پردازنده 2.05 گیگاهرتز بوده و پردازنده گرافیکی آن دارای حداکثر فرکانس 800 مگاهرتز می باشد.جالب است بدانید این پردازنده قابلیت پشتیبانی از دوربینی با حسگری 64 مگاپیکسل را دارا بوده و دارای  سیستم تشخیص دوگانه الکسا و "گوگل" اسیستنت می باشد.

در واقع کمپانی مدیاتک با ساخت این تراشه قصد دارد اولین تجربه کاری خود را در زمینه ی گیمینگ ارائه دهد که می توان گفت تجهیزات بکار رفته درآن موجب شده است تراشه مذکور به موتور پاسخ گوی بسیار سریعی مجهز باشد که همین قابلیت باعث سریعترین بازخوردها در هنگام کار با صفحه نمایش خواهد شد.نام انتخاب شده از سمت مدیاتک برای این قابلیت HyperEngine می باشد.

این تراشه با مجهز بودن به موتور پیش بینی هوشمند توانایی جابجایی از وای فای به LTE،در مواقع ضروری را ایجاد خواهد نمود.

در واقع می توان گفت کمپانی مدیاتک با عرضه ی این پردازنده گیمینگ قصد دارد تا جایگاه ویژه ای  در این عرصه برای خود رقم بزند.این کمپانی در نظر دارد با ارائه این سری از پردازنده های خود با کوالکام وارد رقابت شده و بخشی از بازار گیمینگ را به خود اختصاص دهد.

اما بنظر شما مدیاتک می تواند با کمپانی نام آوازه ای چون "کوالکام" که مدتی طولانی در این عرصه فعالیت داشته است،وارد رقابت شود؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.