مجله سیم کارت

مطالعه 6G در دستور کار ایرانسل

0 84

ایرانسل اولین و بزرگ ترین اپراتور مجازی در ایران است . ایرانسل دومین اپراتور در کشور است که خدمات زیادی را به کاربران خود ارائه می دهد . تمامی مشترکان “ایرانسل” با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من می توانند از خدمات این اپراتور بزرگ استفاده کنند . مشترکینی که سیم کارت ایرانسل دارند . می توانند با استفاده از این اپلیکیشن از کلیه خدمات این اپراتور بزرگ بهره مند شوند . اپراتور ایرانسل طی مراسمی که در صبح روز یکشنبه 6 مهر ماه 1399 برگزار شد . دو تفاهم‌ نامه برای توسعۀ پزشکی از راه دور و حمل‌ و نقل هوشمند بر بستر شبکۀ نسل پنجم تلفن همراه ، امضا کرد . مطالعه 6G در دستور کار ایرانسل قرار گرفت .

دکتر بیژن عباسی ‌آرند مدیر عامل ایرانسل ، در این مراسم با اشاره به سابقۀ توسعۀ شبکۀ نسل سوم و چهارم تلفن همراه در ایران ، نقش اپراتور ها در این زمینه را بی ‌بدیل و ارزنده بر شمرد . استفاده از این تجربه را در ترسیم نقشۀ راه توسعۀ 5G ضروری دانست . وی با اشاره به اینکه ایرانسل ، از بیش از یک سال و نیم پیش ، با رصد توسعۀ این فناوری در دنیا، آمادگی اولیه را در پیش گرفت .  با تدارک یک برنامۀ عملیاتی برای تهیۀ مقدمات ورود به این نسل از فناوری ، فاز نخست ارائۀ خدمات 5G را راه ‌اندازی کرده است .

مطالعه 6G در دستور کار ایرانسل

از همکاری و هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه و نیز از مجموعۀ کارکنان ایرانسل ( irancell ) برای اجرای این پروژۀ سنگین ، تشکر کرد . با تشریح برنامه‌ های اولین و بزرگ ترین اپراتور دیجیتال ایران برای توسعه 5G ، از آغاز اجرایی شدن فاز دوم راه‌ اندازی سایت‌ های نسل پنجم ایرانسل ، خبر داد .

مدیر عامل ایرانسل هم چنین با تأکید بر لزوم پیش‌ بینی و تصویب الزامات فنی و حقوقی توسعۀ 5G . سه نکتۀ « تخصیص فرکانس » ، « همکاری همۀ اپراتور ها » و « بومی‌ سازی تجهیزات » را در مسیر توسعۀ این فناوری در ایران ، مهم بر شمرد . با اشاره به این که فرکانس ، مهم ترین سرمایه و زیر ساخت در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات است . بر لزوم تعیین تکلیف تخصیص فرکانس به اپراتور ها برای توسعۀ خدمات جدید ، تأکید کرد .

اقدامات ایرانسل

عباسی ‌آرند ، هم چنین با توجه به حجم سنگین سرمایه‌ گذاری لازم برای توسعۀ فناوری جدید و شرایط اقتصادی موجود . ناپایداری نرخ ارز ، همکاری همۀ اپراتور ها در این زمینه را برای پرهیز از ایجاد هزینه های اضافی ، لازم و مهم دانست . مدیر عامل ایرانسل به روند آغاز در کشور برای بومی‌ سازی تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت . با اشاره به اقدامات ایرانسل در این زمینه ، از جمله تولید مودم‌ های نسل جدید . بر تلاش برای قطع وابستگی به پیمانکاران خارجی با کمک دانشگاه‌ ها و شرکت‌ های دانش ‌بنیان ، تأکید کرد . وی هم چنین از توسعۀ مرکز نوآوری ایرانسل خبر داد .

با اشاره به ورود شرکت‌ های بزرگ و محققان دنیا به مباحث مربوط به نسل ششم تلفن همراه یا 6G ، از دانشگاه‌ های ایرانی خواست . تا با هدایت دانشجویان به سمت پژوهش در این زمینه ، از این فرصت استفاده کنند . ایرانسل تلاش می‌ کند هم چون گذشته ، با پیشتازی در ارائۀ 6G ، به وظیفۀ خود برای ارائۀ سریع آخرین تکنولوژی‌ های روز دنیا به مردم ایران ، عمل کند .

پیش از این ، در اولین روز مرداد ماه سال جاری ، نخستین سایت 5G ایران ، توسط ایرانسل در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ، راه‌ اندازی و به‌ وسیلۀ رئیس جمهور ، رونمایی شد . هم چنین ، 7 مرداد ماه سال جاری ، با حضور خبرنگاران ، هم زمان با افتتاح دومین سایت 5G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل ، رکورد سرعت بیش از 1.5 گیگا بیت بر ثانیه ، به ثبت رسید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.