مجله سیم کارت

معرفی پردازنده کایرین 990 از سمت کمپانی هواوی

0 32

معرفی پردازنده کایرین 990 از سمت کمپانی هواوی

مدتی است که اخبار مربوط به کمپانی هواوی تا حد زیادی کاهش یافته است.در واقع بعد از اعلام آمار فروش بالای "هواوی" با وجود تحریم های شدید آمریکا بر روی این کمپانی چینی، انگار اخبارها و گزارشات درباره هواوی و برنامه هایش در حد معموای کم شده است.

در واقع این کمپانی احتمالا در سکوت و خفا در حال اجرای برنامه های آتی خود می باشد.

همانطور که در جریان هستید از مدتی پیش خبر تولید پردازنده کایرین از سمت کمپانی هواوی به گوش می رسید .هم اکنون اخبار تکمیلی درباره این موضوع منتشر شده است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

طی چند سال گذشته هواوی مدلهای مختلفی از گوشی های هوشمند خود را معرفی و به بازار عرضه کرده است که همه آنها مجهز به پردازنده کایرین می باشند.در حقیقت هواوی با سرعت خیلی بالا از تکنولوژی‌های جدید شرکت ARM استفاده می‌کند و معنی و مفهوم آن اینست که می توانیم انتظار ارائه هسته Cortex-A77 برای پردازنده و همچنین تعبیه پردازنده گرافیکی Mali-G77 را برای محصولات هواوی داشته باشیم.

کایرین 970 و کایرین 980 به ترتیب در نمایشگاه های برگزار شده در آلمان معرفی شده اند و هم اکنون نوبت معرفی کایرین 990 می باشد.

هواوی در طی انتشار تیزری نام و تاریخ معرفی کایرین 990 را منتشر کرد.

در ادامه با توجه به میزان توقعاتی که از کمپانی هواوی وجود دارد، انتظار می رود کایرین 990 با مشخصات و قابلیت های منحصربفرد و بالایی ارائه شود.

با توجه به مباحث مطرح شده کایرین 990 مجهز به تکنولوژی"5G"خواهد بود که تصور می شود قابلیت 5G برخلاف کایرین 980 که بصورت جداگانه روی پردازنده بکار گرفته شده بود،احتمالا بصورت یکپارچه بر روی پردازنده کایرین 990 اجرا می شود.که البته این قابلیت کاربرد بسیار زیادی در بهبود مصرف انرژی خواهد داشت.

این تراشه مجهز به  فناوری 7 نانومتری EUV خواهد بود.

پردازنده کایرین 990 از فیلمبرداری   4Kبا سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.