مجله سیم کارت

نارضایتی مشترکین از پوشش دهی اپراتور ها

0 341

اپراتور های تلفن همراه در کشور خدمات زیادی را به مشترکین خود ارائه می دهند . و اپراتور ها سعی دارند بهترین خدمات را به مشترکین خود ارائه دهند . اپراتور همراه اول ( MCI ) اولین و بزرگ ترین اپراتور در کشور هستند و ایرانسل دومین اپراتور در کشور است . البته این اپراتور به عنوان اولین اپراتور دیجیتال در ایران است . اما در بررسی های اعلامی در شش ماه نخسست سال 99 تقریبا 5 هزار شکایت از اپراتور های تلفن همراه در کشور ثبت شده است . نارضایتی مشترکین از پوشش دهی اپراتور ها زیاد است . با گستردگی پوشش تلفن همراه میزان رضایت مشتری ها اپراتور ها مسئله پر اهمیتی می شود . این دو رابطه مستقیم با یکدیگر دارند . به همین تناسب پوشش دهی نا مناسب اپراتور ها منجر به نا رضایتی و همین طور ثبت شکایت مشترکین می شود .

نارضایتی مشترکین از پوشش دهی اپراتور ها

در شش ماهه اول سال 99 در سامانه ثبت و پاسخ گویی به شکایات مردمی 195 ، مشترکان اپراتور های تلفن همراه 5 هزار و 488 شکایت در حوزه عدم آنتن دهی تلفن همراه ثبت کرده اند . که بخشی از این شکایات مربوط به عدم آنتن دهی در داخل ساختمان است . مشکلی که با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و مشترکان قابل حل شدن است . این موارد موضوعاتی است که در گفتگو با سید محمد امامی ، مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تشریح شدند .دلایل متفاوتی در علت کیفیت پوشش دهی وجود دارد که از جمله آن می توان به عدم همکاری شهرداری ها و مردم ، سرقت‌ دکل ها ، وضعیت جغرافیایی ، میزان جمعیت ، آب و هوای منطقه – که می تواند بر سیگنال‌ های مخابراتی تاثیر بگذارد – اشاره کرد .

به عنوان مثال در حال حاضر پوشش ‌دهی در برخی مناطق کلان شهر ها تحت تاثیر هارمونی ساخت و ساز ها ، است . چرا که حتی مصالح به کار در ساختمان ها و قطر دیوار ها ، سیگنال های مخابراتی را تحت تاثیر قرار می دهد . درباره مشکلات پوشش دهی در جاده ها و روستا ها نیز می توان به نبود زیر ساخت‌های لازم مانند برق جاده ، عدم دسترسی برای احداث سایت و موضوع سرقت های مکرر تجهیزات مخابراتی اشاره کرد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.